Пожежа на заводі мікрочіпів в Японії посилила напівпровідникову кризу.
Дефіцит напівпровідників автомобільна галузь почала переживати у листопаді 2020 року. Причиною нестачі автомобільних чіпів стали минулорічні зупинки виробництва, спровоковані пандемією Covid-19. На думку аналітиків, постачальники не встигли відреагувати на різке зростання попиту після відновлення виробництва автомобілів й така критична ситуація з мікрочіпами може тривати до кінця 2021 року.
Посилили дефіцит й пожежі на заводах мікросхем. Так, у жовтні минулого року загорівся завод Asahi Kasei Microdevices (AKM) на півдні Японії, а кілька днів тому пожежа сталася на заводі японської компанії Renesas Electronics, одного з найбільших виробників мікросхем для мобільних телефонів та автомобільної електроніки.
Як повідомив під час онлайн-конференції для преси генеральний директор Renesas Хідетоші Сібата, причиною пожежі став стрибок напруги у гальванічному цеху. Ніхто зі співробітників не постраждав, але вогонь пошкодив 600 квадратних метрів виробничих площ, або близько 5% чистих приміщень, в яких виробляють електронні компоненти. Сума збитків ще не визначена. Попередньо, на усунення наслідків пожежі піде близько місяця, що ще більше посилить напівпровідникову кризу.
На думку аналітика Tokai Tokyo Research Center Сейдзі Сугіура, Toyota «зіткнеться з дуже нестабільним виробництвом» у квітні та травні. Також труднощі доведеться пережити японським компніям Honda та Nissan. Ця новина вже привела до падіння ринкової капіталізації Toyota Motor більш ніж на 3%, тоді як Honda та Nissan втратили майже по 4%. А оскільки Renesas Electronics належить близько 30% світової частки мікроконтролерів, які використовуються в автомобілях, не вдасться уникнути проблем з постачанням й цілій низці світових автовиробників.
Як раніше повідомляв Autogeek, Volkswagen знайшов винуватців напівпровідникової кризи на автомобільному ринку.