Як оголосило в Берліні Міністерство економіки та захисту клімату, з 17 грудня 2023 року Федеральне відомство економіки та експортного контролю припинило прийом нових заявок на отримання екологічного бонусу, при цьому всі схвалені субсидії будуть виплачені.
За даними міністерства економіки та захисту клімату, термін дії субсидії на електронні автомобілі мав закінчитися наприкінці 2024 року або раніше, у разі більш раннього витрачання коштів.
Консультаційні центри для споживачів підтримали ініціативу про більш раннє припинення дії надбавок. У короткостроковій перспективі вони були важливими для стимулювання поширення електромобілів, але в довгостроковій перспективі нарощування ринку не може фінансуватися за рахунок платників податків.
“Водночас необхідно, щоб кожен, хто – у розрахунку на субсидію – вже замовив свій електромобіль, отримав бонус. Для цього федеральний уряд повинен – як вирішальний фактор – позначити дату купівлі”, – зазначила експерт Федеральної асоціації з мобільності Маріон Юнгблут.
На думку Арне Йосвіга, президента Німецької асоціації автоторгівлі, різке припинення субсидування – це неймовірне порушення довіри десятків тисяч клієнтів, які замовили свої електромобілі з розрахунку на виплату субсидії. Він запропонував продовжити реєстрацію, як мінімум, до кінця року, плюс у координації з федеральними землями та місцевою владою забезпечити безперебійну роботу відповідних офісів до 31 грудня 2023 року.
Бажаючи стимулювати продаж, уряд Німеччини ухвалив рішення про запровадження у 2016 році пільг при купівлі електромобілів. Згідно з заявою Міністерства економіки та захисту клімату, з того часу було виплачено близько десяти мільярдів євро на покупку приблизно 2,1 мільйона електромобілів.
За даними уряду, цього року було отримано близько 376 тисяч заявок на електромобілі та виплачено 2,4 мільярда євро. Порівняно з 2022 роком кількість поданих заявок скоротилася. Крім того, з 1 вересня подати заявку на отримання екологічного бонусу можуть лише приватні особи. У 2022 році було затверджено 3,4 мільярди євро субсидій на 820 000 автомобілів.
Нагадаємо, як раніше повідомляв AUTOGEEK, Британія може відкласти заборону на нові автомобілі з ДВЗ до 2035 року.