Німецька компанія Mahle побудував автомобільний електродвигун без постійних магнітів.
Німецькі інженери знайшли спосіб зменшити залежність від китайських поставок рідкоземельних металів. Компанія MAHLE GmbH, німецький виробник автомобільних запчастин із Штутгарта, побудувала електродвигун без постійних магнітів.
У більшості сучасних електродвигунів цей елемент виготовлений з рідкоземельних металів, основним постачальником яких являється Китай. Саме в цій країні зосереджена переробка руд цих металів.
У результаті китайської «монополії» за останнє десятиліття ціна на неодим зросла на 750%, а на диспрозій – на 2000% й, очевидно, це не межа. Така ситуація на ринку рідкоземельних металів змушує автовиробників шукати способи відмови від дорогої сировини заради здешевлення двигунів. Один з них – створення моторів без постійних магнітів. Їх замінюють котушками індуктивності у складі ротора двигуна. Але у такої конструкції є свої недоліки.
Для передачі електричного струму на котушки у роторі потрібно створити надійні та довговічні ковзаючі контакти передачі. Через високі струми та постійні навантаження вони не досить надійні для електротранспорту. Вирішення цієї проблеми знайшли інженери компанії Mahle. Вони винайшли систему індукційної передачі струму на котушки у роторі, фактично, бездротову зарядку для електромобілів.
За словами розробників, запропонована конструкція дозволяє регулювати силу магнітного поля, яка генерується котушками у роторі, відповідно до робочого навантаження та режиму роботи електродвигуна. В результаті, ККД створеного ними «розумного» електродвигуна на високих оборотах досягає 95%. Крім того, у такого мотора немає ковзних контактів, що дозволяє економити на обслуговуванні.
Розроблений у Mahle новий електродвигун придатний для легкового, вантажного та пасажирського транспорту. Впровадження його у масове виробництво очікується приблизно через два з половиною роки. Компанія вже розсилає зразки свого «розумного» електродвигуна зацікавленим автовиробникам.
Як раніше повідомляв Autogeek, Toyota розробляє потужний водневий двигун для участі у перегонах на витривалість.