Завдяки своїй високій енергомісткості, водень відіграє важливу роль у виробництві електроенергії, що забезпечує безперервне постачання енергії з мінімальним впливом на навколишнє середовище. Проте утримувати водень складно. Саме цю проблему має допомогти розв’язати розробка стартапу Lviv Hydrogen, який заснувала команда хіміків Львівського університету.
Від початку головною метою стартапу Lviv Hydrogen є створення системи накопичення водню за допомогою однієї з найновіших технологій, яка називається “металогідриди”.
“Ми працюємо з цікавою технологією, яка використовує сплави металів для утримання водню у своєму об’ємі ефективніше, ніж, наприклад, у звичайних балонах. Наш метод забезпечує можливість утримувати вдвічі більше водню на одиницю об’єму, що робить зберігання безпечним і ефективним в енергетичному використанні”, – зазначив один із засновників стартапу, науковий співробітник кафедри неорганічної хімії хімічного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка Назар Павлюк.
На відміну від традиційних балонів, технологія львівських дослідників гарантує безпеку завдяки використанню сплавів металів як безпечного носія водню, що мінімізує ризик вибухів. Вдале впровадження розробки у дослідних зразках та успішне завершення випробувань може дозволити автовиробникам вирішити одну з ключових проблем авто на водні – зберігання водню з часом, який весь час намагається “вивітритись” – може втрачатись до 10% ємності за 4-5 днів стоянки.
Актуальність розробки такої водневої установки підкреслює отримання гранту від Seeds of Bravery — програми підтримки технологічних стартапів, що фінансує Євросоюз у рамках Європейської інноваційної ради (EIC). Грантові кошти стартап планує витрати на розробку прототипу водневої установки.
Нагадаємо, як раніше повідомляв AUTOGEEK, Toyota перевела легендарний пікап Hilux на водень.