Конференція «Україна електромобільна» відбулася в Одесі 26 травня. Захід було організовано під патронатом Міністерства інфраструктури України та Представництва Європейського Союзу в Україні.
Презентуючи стратегічні плани підприємства, директор луцького «Автоскладального заводу №1» Дмитро Писаний зазначив, що завод розглядає як перспективний проект міського електробуса, роботи над створенням якого розпочато минулого року. Крім того, завод має у своєму портфелі і вже реалізований проект багатоцільової електровантажівки.
В той же час, як більш коректну та економічно вигідну в українських реаліях, лучани пропонують розглянути стратегію розвитку уже наявної інфраструктури та виробничих можливостей виготовлення електротранспорту.
“Еволюційний рух у напрямку електромобільності та екологічності, що його пропонують на ДП «АСЗ №1» передбачає розширення гами модифікацій тролейбусів з автономним ходом з використанням Li-ion тягових батарей. Це дозволить збільшити довжину маршрутів без додаткового будівництва контактної мережі та замінити автобуси на екологічний транспорт (тролейбуси) на міських та приміських маршрутах, частина довжини яких накладається на тролейбусні маршрути”, – кажуть в “Богдані”
Поширення тролейбусів з автономним ходом дозволить ефективно використати створену в 42 містах України тролейбусну інфраструктуру та суттєво зекономити фінансові ресурси в порівнянні з варіантом заміщення автобусів на електроавтобуси (на вартості транспортних засобів та створенні інфраструктури для зарядки електробусів).
Заощадити кошти дозволить і об’єктивно менша потреба закупівлі тролейбусів з автономним ходом у порівнянні з кількістю електроавтобусів необхідних для виконання транспортної роботи на маршрутах.
Дмитро Писаний зазначив, що така стратегія дозволить завантажити існуючі в Україні потужності з виробництва тролейбусів та компонентів для них та створити додаткові робочі місця.
Директор луцького автозаводу навів присутнім і аргументацію щодо переваг тролейбусів з автономним ходом у порівнянні з електробусами на цей час та середньотерміновій перспективі, яка враховує низку сталих факторів:
- Тролейбус з автономним ходом потребує меншої кількості тягових батарей. Частину маршруту він живиться від контактної мережі, в цей час відбувається підзарядка тягових батарей. У підсумку – менша загальна вартість.
- Менша споряджена маса.
- Більша пасажиромісткість при однаковій повній масі.
- Максимальна уніфікація з існуючим парком тролейбусів.
- Однакова ремонтна база і база запасних частин.
- Не потрібна додаткова інфраструктура (спеціальні зарядні станції та організація спеціальних пунктів підзарядки).
- Більший ресурс. Менший діапазон розряд-заряд.
- Більша продуктивність і ефективність. Може знаходитися довший період за добу на лінії. Не потребує довгого циклу заряджання.
- Нижча вартість одного пасажиро-кілометра.
Учасники Конференції обговорили й можливості участі міжнародних фінансових організацій у перспективних проектах з виробництва громадського електротранспорту, міжнародне співробітництво у напрямку екологізації транспорту, законодавчі ініціативи Уряду та Парламенту, інвестиційну привабливість проектів, інструменти для формування сприятливого середовища на ринку та вітчизняний інноваційний транспорт.
Генеральний директор ТОВ «БАС МОТОР» Олег Міщенко поінформував учасників конференції про підписання дистриб’юторського контракту з китайською компанією Zonson Smart Auto Corporation, яка входить в потужну корпорацію ZTE. Угодою передбачено широкий спектр співпраці з флагманом китайської індустрії з розвитку електромобільності.
На сьогоднішній день «БАС Мотор» підписав договір на поставку демо- автобуса для тестів в Україні. Електричний автобус відповідає всім нормам та має європейський сертифікат. Також Zonson Smart Auto Corporation розглядає можливість виготовлення електробусів з SKD/CKD комплектів на потужностях ТОВ «БАС МОТОР».
Олег Міщенко також повідомив, що ТОВ «БАС МОТОР» активно співпрацює з австрійською компанією ELVE, яка, взяла за мету виробляти лише електричний транспорт для міських перевезень. Головний продукт компанії – повністю електричний міський автобус довжиною 12 метрів GTZ6129BEVR, що був розроблений для задоволення попиту європейських міст і відповідає всім вимогам щодо комфортного та безпечного перевезення пасажирів.