У 2026 році Toyota на “24 годинах Ле-Мана” представлятиме водневий гоночний автомобіль, побудований на базі концепту GR H2 Racing. Презентація шоу-кару відбулася напередодні цьогорічного заїзду на Circuit de la Sarthe у західній Франції, рідній трасі щорічних 24-годинних перегонах на виживання.
Концепт водневого боліда, розробленого «з перспективою на майбутнє», представив особисто голова Toyota Motor Акіо Тойода. Презентація відбулася на прес-конференції компанії. Широкій публіці GR H2 Racing показали під час гоночного уїк-енду 9-11 червня.
«Ле-Ман – це місце, де ми можемо розсунути кордони та реалізувати майбутнє. Моя мета – досягти вуглецевої нейтральності без шкоди для швидкості або азарту перегонів. Я б не інвестував у цю технологію, якби не думав, що з її допомогою ми зможемо перемогти», – сказав Тойода.
У концепту карбоновий кузов з одномісною кабіною-капсулою та складними аеродинамічними компонентами, включаючи повітропровід на даху в стилістиці F1. Також варто відзначити вертикальний плавець та велике заднє антикрило.
Оформленням передньої частини кузова GR H2 Racing нагадує Toyota GR GT3 Concept 2022, але є й відмінності. У тому числі додаткові світлодіоди, великі воздухозаборники та отвори передніх крилах, через які проглядає частина гоночних сліків.
Жодної технічної інформації про воднемобіль наразі немає. Оголошено лише довжину та ширину концепту – 5100 та 2050 мм відповідно. Для порівняння, спортпрототип Toyota LMP1-H Le Mans досягає 4650 мм у довжину та 1900 мм у ширину.
Силова установка боліду – це суміш водневого двигуна і гібридної системи. Гоночний GR Corolla , який бере участь у серії Super Taikyu з 2021 року, оснащений водневою версією 1,6-літрового трициліндрового двигуна з турбонаддувом, але без електродвигуна.
Як раніше повідомляв Autogeek, новий електромобіль Toyota bZ3 пішов у серію.
За матеріалами: Toyota