Toyota Gazoo Racing представила гоночний автомобіль, який вже цього року братиме участь у чемпіонаті світу з витривалості FIA (WEC). Відповідно до нових норм щодо гіперкарів, GR010 Hybrid має повнопривідний силовий агрегат із системною потужністю 500 кВт.
З початком сезону 2021 року клас LMH (Гіперкар Ле-Мана) замінить попередній топ-клас LMP1 (Прототип 1 Ле-Мана). Це супроводжуватиметься введенням нової категорії транспортних засобів, а саме категорії гіперкарів.
Toyota Gazoo Racing виведе на гонку свій новий гібрид, який має 3,5-літровий подвійний турбодвигун V6 (забезпечує 500 кВт на задні колеса), та двигун-генератор потужністю 200 кВт, розроблений Aisin AW і Denso (на передній осі).
Оскільки нормативи гонки дозволяють максимальну потужність системи 500 кВт, то інтелектуальна електроніка зменшує потужність автівки відповідно до кількості гібридного підсилення.
GR010 Hybrid є прототипом гоночного автомобіля – над ним протягом 18 місяців співпрацювали інженери зі штаб-квартири гоночної команди в Кельні та експерти з гібридного електроприводу в Технічному центрі Хігасі-Фудзі в Японії.
Варто зазначити, що нові правила змагань частково спрямовані на зменшення вартості гоночних автомобілів. Наприклад, новий гібрид GR010 на 162 кілограми важчий і має на 32% менше потужності, ніж його попередник, гібрид TS050.
“В рамках ініціативи щодо скорочення витрат, включеної до регламенту, новий GR010 HYBRID на 162 кг важчий і має на 32% менше потужності, ніж його попередник TS050 HYBRID, при цьому очікуваний час кола в Ле-Мані буде приблизно на 10 секунд повільнішим. Він також має більші розміри – він на 250 мм довший, на 100 мм ширший і на 100 мм вище”, – зазначили в Toyota Gazoo Racing.
Крім того, вперше в задній частині автівки немає двигуна-генератора, а встановлений додатковий стартер. Крім того, цього року обов’язковими є повністю гідравлічні гальма на задній осі. Й дозволений лише один омологізований комплект кузова з одним регульованим аеродинамічним пристроєм.
Нагадаємо, Toyota Gazoo Racing є чинним чемпіоном світу та триразовим переможцем Ле-Мана. Команда вступить у свій дев’ятий сезон WEC з тим самим складом водіїв, що і в 2019/2020: Майк Конвей, Камуї Кобаясі та Хосе Марія Лопес їздитимуть на гібриді №7 GR010, а Себастьян Буемі, Казукі Накадзіма та Брендон Хартлі – на автівці №8. Найк де Фріз залишиться в команді в ролі випробувача та резервного водія.
Завдяки різним концепціям транспортних засобів, з якими командам дозволено змагатися в класі гіперкарів, система BoP (баланс продуктивності) буде вперше застосована на WEC. Згідно з цією системою, організатори змінюють характеристики кожного автомобіля від гонки до гонки, щоб зберегти якомога ідентичніший потенціал продуктивності.
“Завдяки нашій участі в WEC, ми вдосконалимо наш гоночний гібридний силовий агрегат у гібридному GR010, покращимо наше розуміння технології гіперкарів та постійно розвиватимемо наш персонал. Ми робимо це з однією чіткою метою – надавати своїм клієнтам більше захоплюючих спортивних автомобілів у майбутньому. Те, що ми дізнаємось на гоночних трасах WEC, безпосередньо принесе користь нашим клієнтам”, – зазначив Хісатаке Мурата, президент команди Toyota Gazoo Racing.
Як раніше повідомляв Autogeek, Audi покине Формулу E після сезону 2020-2021 років, але продовжить постачати силові агрегати та підтримувати британську клієнтську команду Envision Virgin Racing як мінімум до кінця 2022 року.
За матеріалами: electrive.com