Електромобіль за ціною звичайної машини – тепер це вже реальність. Причому навіть з доволі скромною сумою в кишені покупець має право вибору – до його уваги автомобілі різних розмірних класів і з різними типами кузову.
Так, більшість з цих електромобілів мають основні характеристики нижче, ніж звичайні бензинові машини. Але з іншого боку, відрадно, що до нашої добірки найскромніших “електричок” потрапили не лише маловідомі китайські виробники. Крім них нижче ви побачите кілька машин всесвітньо відомих брендів – однозначно комфортабельних, безпечних і надійних. Але від розгляду машин no name ми вас також не будемо відмовляти, адже у них – свої переваги. Ціни вказуємо мінімальні від тих, за якими машину можна придбати в Україні.
Chery QQ Ice Сream, $9 000
Марка Chery давно відома в Україні, як і модель QQ першого покоління.Певно, це один з найдешевших електромобілів не лише на українському ринку, а й у світі. При тому він має прийнятні характеристики і типовий для свого міні-класу функціонал, зокрема, чотири місця в салоні, хоча заднє сидіння призначене в першу чергу для дітей.
- Габарити – 2980 х 1496 х 1637 мм
- Запас ходу – 120 км
- Батарея – літій-залізо-фосфатна
- Потужність – 27 к.с.
Maple 80V, $19 000
Все ще відносна рідкість – доступний за ціною електромобіль з містким кузовом типу компактвен. Маловідомий в нашій країні бренд Maple (суто електромобільний, між іншим) насправді є частиною одного з найбільших китайських автовиробників – компанії Geely Automobile.
- Габарити – 4706×1909×1699 мм
- Запас ходу – 400 км
- Батарея – 53 кВт*год
- Потужність – 136 к.с.
Volkswagen ID.3, $21 000
Цей хетчбек трохи не вклався у визначений нами ціновий ліміт. Але сам по собі факт того, що модель класичного європейського бренду наблизилася до групи найдоступніших електромобілів, дуже показовий, і завдяки ньому ID.3можна пробачити невелику “переплату”. Одне слово, це справжній Volkswagen, який коштує так дешево завдяки комплексу суто китайських нюансів ціноутворення – екземпляри з європейського ринку помітно дорожчі.
- Габарити – 4262×1809×1552 мм
- Запас ходу – 430 км
- Батарея – 58 кВт*год
- Потужність – 150 – 170 к.с.
Honda e:NS1, $18 999
Компактний японський кросовер – одна з недорогих моделей, створених для вимогливого китайського ринку, і власне в Китаї вона ї виробляється. Машина позиціонується як транспорт для активного драйву, на що натякає літера S (Спорт) у назві. За габаритами доволі велика, має повноцінний п’ятимісний салон, і попри японську марку, відносно невелику ціну. Яка знов таки пояснюється китайським походженням, а не, скажімо, певною технічною чи споживацькою неповноцінністю.
- Габарити – 4390×1790×1560 мм
- Запас ходу – 420 – 510 км
- Батарея – 54 – 69 кВт*год
- Потужність – 182 – 204 к.с.
Honda e:NP1, $19 900
Відносно свого близького родича з індексом eNS1 ця модель здається більш стриманою, але принципової різниці між ними немає. Також у найближчій рідні має популярну бензинову модель HR-V. Запропоновані в Україні Honda e:NP1 випускаються в Китаї (і для китайського ринку) на партнерському підприємстві Honda, чим пояснюється невисока як для такої машини ціна.
- Габарити – 4388×1790×1560 мм
- Запас ходу – 420 – 510 км
- Батарея – 54 – 69 кВт*год
- Потужність – 204 к.с.
Changan Lumin, $9 600
Цей міський автомобільчик – одне з найдоцільніших втілень для доступного електромобіля. Машинка має чотири місця, з яких два задні більше схожі на дитячі. Попри невелику ціну, у Lumin по-сучасному оформлений інтер’єр з екранами і зручними фізичними енкодерами та кнопками для маніпуляцій з кліматичною установкою та іншими системами.
- Габарити – 3270x1700x1545 мм
- Запас ходу – 155 – 300 км
- Батарея – 13 – 28 кВт*год
- Потужність – 41 – 48 к.с.
Dongfeng Nano Box, $11 600
Невеликий кросовер, який всупереч компактності має четверо дверей для чотирьох пасажирів і п’яті двері для багажу. Скромна ціна не вплинула на рівень оснащення – в салоні все по-сучасному, без “знижок” на бюджетний клас. До того ж вражає витримана стилістика оформлення інтер’єру, причому покупець може обрати на свій смак кольорову гаму і один з двох рівнів комплектації. Як і в деяких інших учасників нашого огляду, можна обирати з кількох ємностей батарей – точніше, з трьох.
- Габарити – 3732×1579×1515 мм
- Запас ходу – 200 – 350 км
- Батарея – 16 – 29 кВт*год
- Потужність – 45 к.с.
BYD Seagull, $14 000
Свіжий міський хетчбек (початок продажів 2023 р.) від одного з світових лідерів з виробництва електромобілів. Найменша модель у лінійці компанії зваблює автомобілістів стильним екстер’єром і досконалими батареями, у розробці яких BYD є визнаним експертом. Має чотири повноцінні місця і багажник.
- Габарити – 3780×1715×1540 мм
- Запас ходу – 300 – 400 км
- Батарея – 30 – 39 кВт*год
- Потужність – 75 к.с.
BYD E3, $22 400
Поважний седан сьогодні не часто зустрінеш серед електромобілів у доступному сегменті. І відрадно що його пропонує такий електромобільний авторитет як компанія BYD Auto. Машина по-чесному п’ятимісна і пропонує неабиякий багажник, при чому інтер’єр відрізняється добротними матеріалами і класичним стилем оформлення. Серед інших переваг Byd E3 – фірмова літій-іонна батарея великої ємності, яка дозволяє реалізувати усі потенційні можливості потужного електродвигуна.
- Габарити – 4450×1760×1520 мм
- Запас ходу – 400 км
- Батарея – 47 кВт*год
- Потужність – 136 к.с.
Neta Aya, $15 500
Молода китайська електромобільна компанія (з 2014 р.) більше відома на азійських ринках, хоча має доволі широку модельну лінійку. Neta Aya – доволі поважний за габаритами кросовер сучасної конструкції, який пройшов оновлення буквально півроку тому. Салон заявлений як п’ятимісний, що не є перебільшенням. Машину приводить в дію сучасна тягова батарея літій-залізо-фосфатного типу, яку відрізняє краща витривалість та стійкість до низьких температур.
- Габарити – 4070×1690×1540 мм
- Запас ходу – 318 – 400 км
- Батарея – 31 – 39 кВт/год
- Потужність – 54 – 95 к.с.
На завершення
Наступ електротранспорту на споживчий ринок триває. Наш огляд підтверджує, що покупець електромобіля вже сьогодні має широкий вибір моделей і брендів. Дозволимо собі зазначити, що коли ви всерйоз розраховуєте на електромобіль як на щоденний транспорт для сім’ї, краще придивитися до відомих марок з гарною репутацією. Інакше з часом доведеться змиритися з потребою певних клопотів технічного порядку. Які, проте, з оглядом на поширення електроприводу в Україні не повинні завдати серйозних проблем.