Menu
in

Тест-драйв Skoda Octavia: знаходимо головні фішки популярного ліфтбека

Ніколи Skoda Octavia не потребувала на нашому ринку особливої презентації, і шанувальників у машини завжди було в надлишку. У чому нове покоління краще за попередників? Четверта генерація відродженої Skoda Octavia представили наприкінці 2019 року, тоді ж стартувало й виробництво новинки на рідному заводі у чеському Млада-Болеславі.

Як змінилася машина?

Новий ліфтбек отримав серйозно перероблену зовнішність. Тепер автомобіль у дизайні екстер’єру має безліч спільних рис із кросоверами Kamiq та Karoq. На кого б не був схожий герой нашого тесту, але тепер його вперше за кілька поколінь можна назвати ненудним і навіть стильним. Всі версії на ринку за замовчуванням мають світлодіодну оптику з датчиком світла. Опційно протитуманні фари навчилися заглядати у повороти.

Скажімо навіть більше: у топі запропоновані матричні світлодіодні фари, які можуть вирізати об’єкти перед автомобілем. Покажчики поворотів стали динамічними. Складається враження, що над створенням нової “Октавії” працювали фахівці з Audi – занадто багато преміальних “фішок” перекочувало в масову модель.

Щодо габаритів, то машина укрупнилася лише трохи. Так, довжина машини збільшилася всього на 19 мм у порівнянні з попередником, приріст у ширині не перевищує 15 мм, а висота і колісна база залишилися незмінними. Тестовий автомобіль взутий у 17-дюймові шини, але в базі вони на дюйм менше. Також можна вибрати колеса розмірністю 19 дюймів.

Чеський автовиробник так старанно працював над дизайном та екологічністю нової моделі, що скоротив коефіцієнт аеродинамічного опору з 0,29 до 0,24 – ці цифри одні з найкращих у класі. Профіль автомобіля став більш динамічним завдяки вбудованому в кришку багажника спойлеру-хвостику. Цікаво, що з 13 доступних тонів сірих та чорних у сумі лише чотири, тоді як синіх та червоних разом шість. Тестовий автомобіль пофарбований у металік TITAN BLUE.

Створений з нуля

Якщо у зовнішності “Октавії” читається еволюція дизайну попередника, то інтер’єр створений з чистого листа, і перші враження від нього вражають. Вперше автомобіль отримав проекційний екран. На відміну від багатьох конкурентів, водій може змінювати не лише його яскравість, а й регулювати розташування картинки на склі. На лобове скло проектується швидкість, підказки штатної навігації та оповіщення електронних помічників.

Другий розрив шаблонів для “шкодоводів” – це двоспицеве ​​кермо з невеликою кількістю кнопок і багатофункціональними коліщатками – все працює чітко та інтуїтивно зрозуміло, хоча після Octavia таке ж кермо прописалось і на інших моделях бренду. На тлі цього вже не так дивуєшся 10-дюймовому електронному щитку приладів. Такий ми вже зустрічали на Skoda Kodiaq. Але для Octavia це теж у новинку. “Автомат” отримав скромний джойстик замість великого важеля. У поєднанні з “електроручником” це рішення забезпечує значно більше вільного простору в передній частині салону авто.

Мультимедійна система Columbus з 10-дюймовим дисплеєм у топовому виконанні має штатну навігацію, вбудовану SSD-пам’ять на 64 ГБ та багато іншого. Але найзручніше – це підтримка бездротового Apple CarPlay. Добротні матеріали в обробці, комфортні сидіння, багаторівнева підсвітка – все це піднімає “Шкоду” на новий рівень так сильно, що навіть на повністю механічні налаштування крісла водія не відразу звертаєш увагу.

Завдяки зміненій формі спинок передніх крісел при незмінній колісній базі місця у задніх пасажирів стало на пару сантиметрів більше. Також у них з’явився власний клімат-контроль та пара портів USB Type-C. Підсклянники заховані в підлокітнику та прикриті окремою кришкою.

Багажний відсік порівняно із попередником збільшився на 10 літрів, тепер він за умовчанням дорівнює 600 літрів. Якщо скласти спинку другого ряду, то отримаємо вже 1555 вільних літрів. Кришка багажника отримала електропривід та можливість відкриватися дистанційно.

Рух вперед зі скромним апетитом

На українському ринку бестселер пропонується з одним бензиновим та одним дизельним варіантами. У нас на тесті машина з 1,4-літровим 150-сильним бензиновим двигуном. На відміну від попередніх генерацій, нинішня “Октавія” оснащується не “роботом”, а 8-ступінчастою класичною автоматичною трансмісією з індексом AQ300-8F. Головна перевага силової установки – це збалансованість. Баланс продуктивності та комфорту трохи посунуто в “комфортабельну” сторону. За паспортом у місті автомобіль споживає близько 7 літрів на 100 км пробігу.

Але справжнє задоволення від моделі отримуєш на трасі. Уявіть, при виставленому на 120 км/год круїз-контролі машина споживає лише 5,2-5,5 літри на 100 км пробігу. Цілком собі “дизельні” цифри. І при цьому, судячи з наліпки на кришці бензобаку, авто деякий час може працювати навіть на “92-му” бензині.

Своєю чергою, у місті витратометр не піднімався вище 9 л/100 км – і це у пробках та 40-градусну спеку. Емпірично ми засвоїли, що система курсової стійкості повністю не вимикається. Подорожі дорогами регіонального значення показали відмінну енергоємність підвіски. Ходова не тільки не передає реакцію на нерівності до салону, а й відпрацьовує більшість перешкод для водія та пасажирів абсолютно безшумно.

Відчувається, що ти керуєш ліфтбеком для широких мас: довгий, хоч і рівномірно дозований хід педалей, не найінформативніше кермо, знов-таки м’яка підвіска. Автомобіль сам допомагає водієві в керуванні, спираючись на підказки систем активної безпеки. Так можна налаштовувати чутливість системи попередження про фронтальне зіткнення. Але навіть у середньому режимі машина заздалегідь попереджає про небезпеку, і після відсутності реакції водія сама активізує гальма.

Замість висновку

У порівнянні з попередником, нова Skoda Octavia – це суттєвий крок вперед. Але доволі неочікувано наблизився і рестайлінг моделі. Так, найближчим часом в Україні розпочнуться продажі оновленої Skoda Octavia.

Ціни на рестайлинговий ліфтбек починаються з 1 048 780 грн. Більше подробиць про оновлену машину, її особливості та зміни у порівнянні з героєм нашого тесту читайте найближчим часом в одному з матеріалів AUTOGEEK.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Exit mobile version