При першому знайомстві кілька років тому здавалось, що кросовер Skoda Kamiq – це нішева модель для бренду. Але час показав, що на українському ринку модель зайняла доволі впевнену долю ринку. Розбираємось, що ж приховує під цікавою зовнішністю оновлений кросовер та який він на ходу.
Що змінило оновлення?
Модель побачила світ у лютому 2019 року, і влітку 2023 року компактний кросовер отримав оновлення у середині свого життєвого циклу. Програма рестайлінгу залишила “риси обличчя” майже незмінними. Дизайнери запропонували машині нову решітку радіатора, інші бампери і підретушовану оптику. Kamiq, як і раніше, хизується двоповерховою світлотехнікою: “брови” ходових вогнів у нього стали тоншими, а основні фари, навпаки, більші.
Ще одна обновка – можливість активувати опціонний електропривод п’ятих дверей помахом ноги під бампером. Переглянуто також і дизайн коліс: для “Камік” запропоновано колісні диски розмірністю 17 або 18 дюймів.
Також відтепер уже в базі чеський кросовер має віртуальні прилади з восьмидюймовим екраном і фіксованою графікою, а також медіасистему з тачскрином на 8,25 дюйма. Аналогових приладів навіть у “базі” більше не буде. Опції – повноцінний Virtual Cockpit діагоналлю 10,25 дюйми та екран медіасистеми на 9,2 дюйми.
Також змінено блок клімат-контролю, причому він не став сенсорним, а, навпаки, знайшов більше аналогових клавіш. Кількість роз’ємів USB Type-C тепер може сягати чотирьох.
Що заховано під капотом?
З оновленням у моторній гамі нічого не змінилось. За всі роки випуску моделі Kamiq вона тільки скорочувалася: турбодизель 1.6 TDI прибрали ще в 2020-му, газовий мотор 1.0 G-Tec зник у 2022-му, та й “підігріта” версія зі 190-сильним двигуном випускалася тільки в 2021 року.
Базовий трициліндровий 1.0 TSI (95 л.с.) поєднується тільки з п’ятиступінчастою механічною коробкою передач. Його потужніша версія (115 к.с.) і турбочетвірка 1.5 TSI (150 к.с.) агрегатуються як із шестиступінчастою “механікою”, так і з семиступінчастим преселективним “роботом” DSG. Герой нашого тесту оснащений як раз більш потужним варіантом “турботрійки”.
Чеський кросовер побудований на платформі MQB-A0, яка виконана за дещо старомодною, але простою схемою – спереду стійки “МакФерсон”, ззаду ж напівзалежна балка.
Як справи з салоном?
Посадка на місці водія майже вертикальна, діапазон регулювань дозволяє сісти високо над дорогою, так і по-легковому. У “топі” регулювання крісла електричного водія. На другому ряду місця вистачить трьом дорослим середньої будови. І питання у просторі раніше виникне не в запасі місця для ніг та колін, а в зоні плечей. Об’єм багажного відсіку за умовчанням складає 400 літрів. Якщо скласти спинки другого ряду, то отримаємо вже 1395 вільних літрів.
Чехи ще в тому молодці, що не поспішають відмовлятися від запасного колеса – в українських реаліях це поки що перевага, ніж недолік. “Шкода” не була б собою, якби забула про безліч практичних фішок – парасольку в задніх дверях, сітку та розділові бортики у багажнику, скребок з мірною лінійкою для глибини протектора під лючком бензобака, гумовою лійкою для заливання “омивайки” тощо.
І це лише моменти, які згадалися під час написання матеріалу. При щоденному використанні їх трапляється набагато більше, але вони вже сприймаються як належне. Тільки пересідаючи на авто іншої марки, відчуваєш їх гостру нестачу.
Як їде машина?
Перше враження від машини – спокійний та домашній, як затишний плед, автомобіль з дуже плавною динамікою та кермовим керуванням без гостроти, але водночас із цим та апетитом у місті на рівні 7,5-8 літрів на 100 км.
Активний драйв легко піднімає витрату палива на літр. На трасі після 120 км/год у салоні одночасно з’являється невеликий шум коліс та звук вітру. Мотора ж не чути зовсім. Якщо в спортивному режимі рушаєш з місця, то дуже часто навіть на сухому асфальті система курсової стійкості не справляється з напором двигуна і кросовер стартує з пробуксовкою.
Характер роботи підвіски також ближче до спортивного, ніж комфортного. “Чех” жорсткуватий на дрібних нерівностях, та й хвилі асфальту не дуже любить. Але однозначно жорсткою машину не назвеш. До коробки передач – жодних претензій. Видно, що в екорежимі вона часто рушає з другої передачі, до того ж “Камік” не соромиться при рівномірному русі навіть на 50-60 км/год перемикатись на найвищу, сьому передачу.
На трасі інколи кросоверу може не вистачати динаміки – особливо коли машина добре завантажена, та необхідно регулярно розганятись під час обгонів. Але за рівномірного руху з активованим круїз-контролем – ніяких проблем. Якщо рухатись зі швидкістю 120-125 км/год, то авто витрачає не більше 6,4-6,5 літра на кожні 100 км пробігу.
Ціна питання
Чеський кросовер Skoda Kamiq українським покупцям доступний у двох комплектаціях – Essence та Selection. У початковій Selection, ціни на яку починаються від 955 179 грн, вже присутні кондиціонер, два дисплеї на передній панелі, шкіряне кермо, три пари подушок безпеки, світлодіодні фари, аудіосистема з вісьмома колонками та чотирма портами USB-C потужністю 45 Вт. Зазначається, що від цих портів можна заряджати не лише смартфона, а й ноутбуки та інші мобільні гаджети.
Комплектація Selection, у якій виконаний герой нашого тесту, коштує щонайменше 1 027 051 грн, а доплата за більш потужний 1,5-літровий двигун складає близько 74 000 грн. Покупці у даній версії отримають безключовий доступ, кондиціонер Climatronic, задній парктронік, круїз-контроль, кермо з підігрівом та підрульовими перемикачами передач, штатна парасоля тощо.
Замість висновку
Чотири роки тому після презентації кросовера чеський виробник автомобілів увійшов у бурхливий сегмент міських позашляховиків з новим Kamiq. У ході рестайлингу машина отримала ще більше цифрових функцій, але при цьому дизайнери не побоялись зробили більш функціональним керування клімат-контролю та зменшити кількість сенсорних панелей.
Будучи третьою моделлю в поточній лінійці позашляховиків чеського бренду, автомобіль зберіг фірмові чеську практичність, та дещо освіжив дизайн.