Menu
in ,

Тест-драйв Nissan Qashqai E-Power: по дорозі до електрифікації

Моє перше знайомство з третім поколінням кросовера Nissan Qashqai розпочалось під час офіційної презентації моделі на українському ринку в перші тижні 2022 року. Героєм став кросовер з “м’яким” гібридом. Але вже тоді анонсували появу машини з інноваційною силовою установкою E-Power. Час прийшов познайомитись і з нею.

У дальній дорозі

Мої перші кілометри знайомства з гібридним кросовером Nissan Qashqai e-Power – і одразу на магістраль, в дорогу на кілька сотень кілометрів. Перший незвичний момент – це повний бак палива та орієнтовний запас ходу в 690 км. Часом, не дизельна машина в мене на тесті? Не може бути, адже вже кілька років тому японський автовиробник оголосив про поступовий перехід до бензинових гібридів та електромобілів. Врешті, розходомір не ввів в оману. Рухаючись у межах правил – десь 110-120, але переважно 90-100 км/год – авто по трасі споживає 5,5-5,8 літри на 100 км пробігу.

Візуально невеликий кліренс все ж дозволяє проїжджати над усіма латками та “хвилями”

При цьому машину не можна назвати повільною, чи в’ялою. “За паспортом” авто з місця до першої “сотні” розганяється за 7,9 секунди. Заміри показали, що авто на літніх шинах “рідного” розміру демонструє динаміку близько 8 секунд. Але є одне “але”. Через фактично монотонну роботу двигуна внутрішнього згорання ця динаміка не відчувається так, як на бензинових та дизельних авто. Єдиний маркер доволі швидкого розгону – легкий шум вітру від дзеркал бічного огляду на швидкостях “трохи за сто”.

Так вже випало, що близько 70 кілометрів маршруту пролягало по дорозі, до якої ще не дібралось “Велике будівництво”. Вона позбавлена ям, але на своєму ландшафті несла нашарування латок різної висоти та площі. Були побоювання, що герой нашого тесту через на перший погляд “зажату” підвіску буде передавати на кузов більшість гострих стиків та тріщин дорожнього покриття. Дарма! Навіть на 90-100 км/год авто лише легким шумом роботи підвіски передавало в салон про наявність вад дороги. І при цьому кросовер не намагався зійти з курсу – приємно.

Цікавий факт про складну форму бампера: мийник жалівся, що з “заломів” важко видувати вологу

Приємно, що на авто встановлена флагманська аудіосистема Bose, яка не дає сумувати, коли їдеш в авто один. Підключив смартфон до машини через Apple CarPlay, вибрав улюблений плейліст, і їдь собі, підспівуй. Але виявилась певна незручність. За необхідності в дорозі змінювати папки, чи ще якісь налаштування, необхідно дещо тягнутись до сенсорного дисплею. Таким чином, на долі секунди відволікаєшся від дороги. Зручно, що японські дизайнери вирішили блок мікроклімату салону залишити фізичним.

CarPlay українською, на жаль, не підтримує голосові команди

Цікавим досвідом виявився рух в “однопедальному” режимі саме по трасі. У такому випадку варто лише прибрати ногу з педалі гальма, як машина у лічені секунди скидає 10-15 км/год і продовжує сповільнюватись. Це дійсно незвично, і з часом такий трохи “рваний” режим може втомити пасажирів. Але він має одну велику перевагу – у випадку інтенсивного гальмування з великої швидкості достатньо одного довгого спуску, щоб майже на 70-75% зарядити батарею. Індикатор її ємності виведений на панель приладів. І варто вимкнути e-Pedal, як авто ніби розмикає віртуальне гальмо, повертаючи гібридному кросоверу відмінний накат.

Приємно, що навіть у сильний дощ камера лишається сухою та чистою

В місті

За майже два тижні знайомства з машиною вдалось вдосталь поїздити і по мегаполісу, і по компактному провінційному місту. Кожне з них виявило свої переваги японського кросовера. Перше, що помічаєш при неспішній їзді невеликими вулицями – це незвично низький шум у салоні, адже бензиновий двигун працює на невеликих обертах, або ж і взагалі машина використовує лише електроенергію у якості рушійної сили.

В місті до довгого, але непомітного з водійського місця капоту треба звикати

Цікаво, що Nissan, рухаючись задки, “співає”. Такий же ефект ми спостерігали у Leaf та ряді інших електромобілів. Це зроблено для того, щоб збільшити помітність машини. Але водію не варто хвилюватись про те, що можна не помітити якусь домашню тваринку, чи болард. Адже у новому Qashqai в порівнянні з попередником якість картинки з камер кругового моніторингу суттєво покращилась, навіть вночі можна розгледіти окремі елементи, але вже досить близько.

Навіть у вечірніх сутінках камера відмінно передає зображення навколишньої ситуації в салон

Що стосується апетиту кросовера у місті, то варто враховувати дві речі – це стиль руху та роботу кондиціонеру. Другий змушує ДВЗ частіше працювати під час зупинок, не дозволяючи машині використовувати лише енергію з батареї. І, звичайно, якщо намагатись вигравати кожен світлофор, то апетит дещо підросте. У спокійному режимі у місті автомобіль може вдовольнитись 6-6,6 літрами на 100 км пробігу, при активному драйві це значення зростає приблизно на літр.

Дещо незвично виглядає багажний відсік, адже в ньому навіть у похідному положенні відсутня рівна підлога – під специфічною пластиковою накладкою, що виступає, приховався акумулятор. Через це мені не вдалось рівно розмістити дитячий візочок – він весь час намагався з цього майданчика десь зсунутись. Під підлогою впритул до полиці розташувалась запаска та сабвуфер, для органайзерів та додаткових ніш для дрібниць місця не знайшлось.

Під дивною накладкою зліва схований акумулятор

В передостанній день знайомства з машиною до мене підійшов власник білого Qashqai з більш класичним м’яким гібридом. За його словами, він вже замислюється над купівлею Qashqai E-Power через менший апетит та краще оснащення. Але замовляв своє авто ще до війни, коли журнали замовлень на флагманську версію ще не були відкриті.

Дизайнерам Nissan вдалось знайти баланс використання фізичних кнопок та “сенсорних” команд

Як працює силова установка

Автомобіль оснащений 1,3-літровим бензиновим мотором потужністю 150 к.с. та максимальним крутним моментом в 250 Нм. Система e-POWER працює за принципом послідовного гібриду. Таким чином, Мається на увазі, що всі бензиновий двигун, генератор та електромотор не разом обертають колеса, а працюють послідовно.

На перший погляд, під капотом нічого незвичного. Лише оранжеві гофри видають “гібридність”

Інженери японського автовиробника приживили новому гібриду логіку керування електромобіля. Колеса завжди приводяться у рух електродвигуном, під час руху можна використовувати рекуперацію та навіть керувати в “однопедальному” режимі, як на електромобілі Leaf. Більше того, кілька кілометрів машина може проїхати суто на електротязі. Якщо розганятись плавно, то лише після швидкості 50-55 км/год підключається ДВЗ, при стрімкому розгоні – маже одразу, буквально після 10 км/год.

В режимі онлайн можна спостерігати за роботою гібридної трансмісії

Заряджається вмонтована тягова батарея автономно, виключно під час руху – від двигуна, або поглинаючи енергію рекуперації. Саме для останнього передбачена кнопка e-Pedal. При активації цього режиму при кожному відпусканні педалі акселератора кроссовер Nissan Qashqai інтенсивно, з прискоренням до 0,2 g, сповільняться. Машина здатна самостійно гальмувати “двигуном” до швидкості 10 км/год, але повністю зупиниться лише при натисканні педалі гальма.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Exit mobile version