Кросовер Changan CS55 Plus – це справжнє відкриття весняної частини сезону тест-драйвів для журналістів AUTOGEEК саме у питанні збалансованості авто. Але були і моменти, яких не очікуєш від сучасного повнорозмірного авто. Подробиці нашого тижневого знайомства з новинкою українського ринку нових авто читайте у матеріалі.
Впізнати незнайомця
Над дизайном китайського кросовера працював американець Девід Хілтон, колишній провідний дизайнер Ford, Infiniti та Bentley. Він залишив китайську компанію за кілька місяців до прем’єри CS55 Plus другого покоління, але, очевидно, зумів залишити по собі непогану дизайнерську школу.
Зовні новий Changan CS55 Plus за мірками китайського автопрому є консервативним. Так, ви не знайдете спроб замаскувати дах, коли задні стійки кузова приховані за накладками із затонованого скла. Натомість лінія бічного скління трохи вигнута, наче на спорткарах із 60-х років минулого століття. Сучасних деталей теж вистачає: оцініть хоча б хитру форму заднього спойлера.
“Багатоповерхівка”
Усередині машина повторює концепцію “багатоповерхового” оформлення салону одного з французьких брендів. Ідея європейців робити маленьке кермо, а прилади розташовувати над ним несподіваним чином ожила у Китаї. Зізнатися, мені посадка в нових моделях з таким розташуванням органів управління мені завжди подобалася: компактні керма виявилися напрочуд зручними, а прилади над ними читаються краще, ніж коли їх доводиться розглядати крізь дірку в кермі.
Чимось прямокутне кермо у кросовері навіть нагадує штурвали болідів “Формули 1”. Але обертати цей “прямокутник” виявилося напрочуд зручно. По-перше, кермо зроблено несподівано гострим, і робити багато обертів не потрібно. А по-друге, кути не дають рукам зісковзнути і позбавляють зусиль для того, щоб стискати в руках обід.
Передня панель переважно зроблена з м’якого пластику, дверні карти та крісла обтягнуті приємним шкірозамінником. За якістю інтер’єр швидше близький до японських, ніж європейських однокласників.
З ергономікою також все гаразд. Якщо не рахувати короткої подушки сидіння, то водієві зручно, все під рукою, кнопки розташовані на своїх місцях і інтуїтивно зрозумілі. На панелі приладів усього передбачено три “візуальні обгортки” щитка — “класична”, “спортивна” та “наукова”. З бортового комп’ютера дані зчитуються більш-менш непогано: їх можна вивести на праву частину щитка і потім перебирати екрани за допомогою кнопок на правій спиці керма. Варіантів тут кілька є і зведені відомості по поїздці, і одиночні середня швидкість, пробіг і т.д.
Задній ряд у CS55 Plus напрочуд просторий. Форма передніх спинок така, що дає простір колінам, коли я сідаю “сам за собою”. Зі зручностей – підігрів дивана, пара USB-портів для зарядки телефонів та дефлектор обдування на торці тунелю. Електропривід багажника – одна з особливостей топової комплектації Tech. Сам відсік відносно невеликий, його паспортний об’єм становить 475 літрів, корисний простір дещо з’їдають колісні арки.
Турбо у русі
Під капотом тестового авто встановлений бензиновий турбомотор об’ємом 1494 куб. см потужністю 181 к.с. і 280 Нм. Цей двигун – близький родич 150-сильної версії, з яким ми познайомилися на CS35Plus. Агрегати відрізняються турбінами – у мотора CS55 Plus, судячи з усього, трохи більше діаметр крильчатки, ступенем стиснення та трохи робочим об’ємом. При цьому система живлення у машин однакова. Справа в тому, що при більшій відносно CS35Plus масі CS55Plus споживає відчутно менше бензину – за містом до 6,8 літра на 100 км, а у мегаполісі – рідко більше 7,2-7,4 літра на сотню кілометрів. До речі, незважаючи на безпосереднє упорскування, виробник дозволяє заливати в демократичний бак АІ-92.
Зазначимо відразу, що справді економічної їзди можна досягти в режимі Eco, який слід вибрати селектором, розміщеним на центральному тунелі. Поряд з Eco доступні програми Normal та Sport. Ці назви відображаються на щитку приладів у лівій нижній частині та залежно від вибраного колірного оформлення – різними кольорами..
Автоматична трансмісія з двома “мокрими” зчепленнями на CS55Plus веде себе як і на меншому CS35Plus. Завдяки чудовому поєднанню елементів силового агрегату реакції мотора на педаль газу навіть у режимі Eco аж ніяк не ватні і дозволяють водієві з комфортом триматися в інтенсивному міському потоці, а вже в режимі Sport вони настільки гострі, що регулювати швидкість навіть у бік зменшення можна різким скидання газу.
Підвіска кросовера нехай і не в усьому, але більшістю своїх реакцій на нерівності нагадує найкращі зразки в сегменті компактних кросоверів. Налаштування допускають деяку комфортну валкість, при цьому коливання швидко гасяться, а в поворотах стабілізатори, що вступають в дію, практично запобігають кренам, принаймні при русі в динамічному міському режимі.
Варто зазначити, що адаптивний круїз-контроль бачить та відображає на екрані панелі приладів не лише дорослих пішоходів та машини у трьох рядах – своєму та двох сусідніх, але навіть дітей у візочках та дошкільнят на дитячих велосипедах! Але система утримання у смузі руху часто надто активно намагається втримати машину у смузі, та при намаганні оминути нерівність під колесом ніби “підкусює” кермо. Тому якщо ви знаєте, що наближаєтесь до дороги з сумнівним дорожнім покриттям, то асистенти краще “приспати”.
Ціна питання
На нашому ринку кросовер Changan CS55 Plus представлений у трьох комплектаціях – Comfort, Luxe та Tech. У базовому “комфорті” можна знайти мультимедіа з 10-дюймовим екраном, круїз-контроль, люк, світлодіодні фари, клімат-контроль, безключовий доступ тощо, і ціна такого авто – 989 000 грн. Топовий варіант Tech, що був у нас на тесті, вирізняється наявністю кругового моніторингу, пакетом електронних асистентів, інтегрованим відеореєстратором, збільшеним екраном мультимедіа та ін. У офіційних дилерських центрах марки за такі машини просять 1 079 000 грн.