У Європі та США цінники Tesla Model Y та Model 3 знижено в середньому на 20%.
Tesla розпочала нову війну за світові ринки. Після недавнього зниження цін у Китаї компанія зменшила цінники на свої електромобілі в Європі та США. Зокрема, дешевшими в середньому на 20% стали кросовер Model Y та седан Model 3. У Tesla розраховують, що це дозволить збільшити попит на електромобілі після кількох невтішних кварталів та на повну потужність використовувати заводи, відкриті та розширені у 2022 році.
За оцінками аналітика Wedbush Дена Айвса, цього року зниження цін може збільшити глобальне постачання електромобілів Tesla на 12-15%, хоча це й вдарить по прибутку компанії. Це рішення він називає «стратегічним покерним ходом Маска та Tesla», «чітким пострілом проти європейських та американських» виробників електромобілів.
У самій компанії, зокрема у німецькому підрозділі, зниження цін аргументують досягненням «часткової нормалізації інфляції витрат» та бажанням полегшити життя своїм клієнтам. У Німеччині ціни на Model Y та Model 3 знижено на 17% залежно від комплектації. У грудні 2022 року Model 3 був найбільш продаваним електромобілем у Німеччині. На другому місці опинився кросовер Model Y, якому вдалося обійти Volkswagen ID.4.
У Великій Британії ціни на Model Y знизилися з 58 600 до 50 700 євро. Торік кросовери Tesla були найбільш продаваними на місцевому ринку. Французи наразі можуть придбати Model 3 за 44 990 євро. Крім того, після зниження цін седан підпадає під державну програму субсидування електромобілів. Це зменшить його цінник для покупців на 5000 євро. В Італії вартість Model 3 знизилася на 11-22%, а на Model Y – від 6-18% залежно від версії.
Але найбільше рішення марки виграли американці. У США вартість Model Y з урахуванням федеральної податкової пільги ($7500) знизилася на 31%. До цього програма субсидування на кросовер не поширювалася.
Нагадаємо, що минулого тижня Tesla знизила ціни в Китаї на 6-14%, що викликало хвилю протестів у всій країні. Китайці, які купили електромобілі компанії, раніше вимагали компенсації. Також «акція» від Ілона Маска торкнулася Південної Кореї, Японії, Австралії та Сінгапуру.
На думку аналітика Evercore ISI Кріс Макнеллі, навіть якщо зниження цін торкнеться лише частини року й через кілька місяців Tesla вирішить їх скасувати, 2023 року прибуток на акцію може виявитися на 30-40% нижчим, ніж тепер. Але схоже Маск вирішив ризикнути.
Як раніше повідомляв Autogeek, у 2022 році Tesla відвантажила понад 1,3 млн електромобілів.
За матеріалами: Automotive News Europe