Menu
in ,

Термін служби 50 років: у Шотландії збудували найпотужніший у світі електропозашляховик Munro MK_1

Заснована у 2019 році компанія Munro Vehicles, єдиний автовиробник у Шотландії, представила свій перший автомобіль – електричний позашляховик Munro MK_1. Автомобіль ручного складання оцінили у 57 895 євро.

Зі слів розробників, це найпотужніший у світі повнопривідний електромобіль для серйозного бездоріжжя. На одному заряді батареї він може пересуватися до 16 годин. Вантажопідйомність моделі – 1000 кг (у вантажному відсіку міститься стандартний європіддон). Максимальна маса причепа на буксирі – 3,5 тонни. Під капотом – 380 кінських сил. Все це характеризує Munro MK_1, як чудову робочу конячку для бездоріжжя на довгі роки.

У шотландського позашляховика незграбний алюмінієвий кузов, встановлений на потужну сталеву раму з товщиною профілю 5 мм. У передніх крила передбачені бокси для зберігання зарядних кабелів, інструментів та спорядження для сирої погоди.

У стандартній комплектації – 12-вольтова електрична система з перетворювачами постійного струму для підключення допоміжного обладнання (лебідки, додаткового освітлення тощо). Також є дві побутові розетки для мікрохвильової печі або чайника. При необхідності на даху можна встановити проблискові маячки. З цією метою передбачена проводка та вимикач.

П’ятимісний салон оздоблений водостійкими матеріалами. Передня панель скомпонована так, щоб керувати автомобілем можна було у рукавичках. Освітлення в салоні забезпечують вмонтовані у стелю світлові смуги. Також є два USB-роз’єми та два бездротові зарядні пристрої.

На пласкій двоступінчастій передній панелі встановлений подвійний дисплей – панель приладів та мультимедійна система з підтримкою Android Auto та Google CarPlay. За акустику відповідають шість динаміків: два під панеллю приладів та по одному у кожних дверях.

Munro MK_1 укомплектований електродвигуном з осьовим магнітним потоком, тоді як більшість електромобілів використовують двигуни з радіальним потоком. Він удвічі легший (40 кг) та розкручується до 5000-8000 об/хв, тоді як більшість електродвигунів обертаються зі швидкістю до 15 000 об/хв, а отже, потребують редуктора. Мотору MK_1 не потрібен. Цілком вистачає двошвидкісною коробкою передач. Керувати автомобілем можна «однією педаллю».

Встановлено агрегат між передніми сидіннями, що дозволило збільшити маневреність автомобіля на бездоріжжі за рахунок розподілу ваги між осями майже 50:50. Мотор доступний у двох варіантах потужності – 299 та 381 к.с. Піковий крутний момент у 700 Нм доступний на швидкості 129 км/год. З більшим двигуном з місця до 100 км/год позашляховик пришвидшується за 4,9 секунди.

Батарей те ж дві – на 61 та 82 кВт•год. Як стверджують у компанії, батарея позашляховика зберігає 80% своєї початкової ємності протягом щонайменше 8 років або 100 000 миль (161 тис. км) пробігу. Акумулятор підтримує зарядку потужністю 7 та 22 кВт. У першому випадку батарея поповнюється за ніч, у другому – за 3,5 години. Також у комплекті стандартний зарядний пристрій постійного струму CCS, що дозволяє зарядити батарею лише за 30 хвилин. Заявлений запас ходу – 306 км або до 16 години їзди бездоріжжям без підзарядки. Гальмівна система з невентильованими дисками.

Завдяки дорожньому просвіту 480 мм Munro MK_1 здатний долати броди глибиною до 800 мм. Кути в’їзду та з’їзду – 84 та 51 градус відповідно. Кут відриву рампи – 148 градусів. У стандартній комплектації – диференціал із центральним блокуванням. Передній і задній диференціали з блокування пропонують задоплату.  

У Munro Vehicles обіцяють, що при належному обслуговуванні та ремонті Munro MK_1 прослужить 50 років. Заводська гарантія – 5 років або 100 000 миль (161 тис. км) пробігу. У п’ятидверній версії п’ятимісної позашляховик коштуватиме 49 900 фунтів стерлінгів (57 895 євро).

Компанія вже отримала кілька замовлень на «всюдихід» від клієнтів із Великобританії, Швейцарії, Сент-Люсії та Дубай, а також від операторів автопарків. Виробництво розпочнеться у 2023 році. Протягом першого року планують виготовити 50 Munro MK_1. Кожен з них зберуть вручну.

У 2024 році Munro Vehicles планує запустити новий завод у центральній Шотландії з проєктною потужністю 2500 одиниць на рік.

Як раніше повідомляв Autogeek, в Китаї показали електричну вантажівку за $4000.

За матеріалами: Electric Cars Report

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Exit mobile version