Економічне протистояння США та Китаю безпосередньо відобразиться на виробництві електромобілів. У відповідь введення Вашингтоном додаткових обмежень на продажі передових напівпровідників Китаю, Пекін встановив спеціальні дозволи на експорт трьох сортів графіту.
З 1 грудня 2023 року Китай вимагатиме від експортерів подавати заявки на отримання дозволів на транспортування двох типів графіту, включаючи синтетичний графіт, а також природний лускатий графіт та продукти з нього.
Одразу після цього оголошення акції китайських виробників гібридних і електричних автомобілів, та акумуляторних блоків різко поповзли вгору. При цьому їхні закордонні конкуренти опинилися за бортом.
Справа в тому, що китайський графіт використовується практично у всіх анодах акумуляторів електромобілів. У 2022 році частка китайських виробників графіту на світовому ринку становила близько 65%, а деяких графітових виробів наближається до 100%.
За даними китайської митниці найбільшими покупцями графіту з Китаю є США, Індія, Японія та Південна Корея.
У Міністерстві торгівлі Китаю запровадження дозволів називають захистом «національних безпек», але при цьому звинувачують США у постійному перебільшенні поняття національної безпеки, зловживанні заходами експортного контролю та практиці до «односторонніх актів залякування».
У липні Пекін запровадив аналогічні обмеження на галій та германій – метали, які використовуються у ряді стратегічних галузей промисловості, включаючи електромобілі, мікрочіпи та деякі військові системи озброєння. Причина була такою самою – міркування національної безпеки.
І хоча контроль над германієм та галієм ще не викликав значних перебоїв для некитайських покупців, деяку невизначеність для залежних від китайських матеріалів галузей створив. З графітом все набагато складніше.
Нагадаємо, що під заборону США потрапили просунуті чіпи для штучного інтелекту, розроблені Nvidia та іншими компаніями, які, як вважають у Вашингтоні, Китай може використовувати для зміцнення своєї армії. Ці заходи не стосуватимуться чіпів, призначених виключно для використання в комерційних пристроях, таких як смартфони, ноутбуки, електромобілі та ігрові системи.
Як раніше повідомляв Autogeek, китайська Nio почала поставки електромобілів ET5 Touring до Європи.
За матеріалами: Financial Times