Menu
in

Стефан Благовісний: Електрокар – це як криптовалюта, тільки значно надійніше

У мене є мрія: замість авто із двигунами внутрішнього згорання світ мають заполонити електрокари. Якщо відверто – це не лише моя мрія, але й реальний план передових країн світу, таких як Норвегія, Німеччина, Британія або Китай.

І план цей цілком реальний – наприклад, Норвегія вже зараз доводить, що при належному державному стимулюванні громадяни віддають перевагу електромобілям. Так, за перший квартал 2018 року аж 35% усіх проданих нових авто в цій країні мають електричний чи гібридний двигун.

Однак ця цифра у європейських – а тим паче у світових – масштабах виглядає супероптимістично. По факту, як свідчить статистика видання ev-volumes.com січня-липня 2018 року, близько 195 000 автомобілів з електродвигуном було продано у ЄС, Великій Британії, Ісландії, Ліхтенштейні, Норвегії та Швейцарії. І попри те, що продажі електрокарів та гібридів зросли на 42% у порівнянні із тим самим періодом у 2017 році, в загальних масштабах 195 000 електрокарів – це лише 2% від кількості зареєстрованих авто в Європі за півроку.

Але й це дозволило електромобілям «взяти» серйозну психологічну планку: відтепер уже офіційно в Європі кількість електрокарів перевалила за мільйон. А в Китаї темпи розвитку електротранспорту навіть перевищують європейські – це видно із графіків, опублікованих тим же ev-volumes.com за результатами 1 кварталу 2018 року (на жаль, новішої сукупної статистики наразі немає).

Всього ж станом на 1 півріччя 2018 год на Китай припало близько 50% глобального об’єму продажів електрифікованих авто, якщо йдеться лише про легкові моделі. Якщо ж мова йде про комерційні різновиди – то йдеться про повне домінування Піднебесної: 70% світових об’ємів.

Іще декілька слів про Китай. Пам’ятаєте жахливі кадри смогу в Пекіні та Шанхаї? Коли за вихлопами не видно практично нічого, а люди ходять в масках? Вочевидь, це на них подіяло, і тепер ця країна взяла незмінний курс на чисте повітря: громадський транспорт масово міняють на електричний, армія садить дерева, держава стимулює розвиток електромобільної інфраструктури. І так розвиток триває.

Говорити про те, що ринок електрокарів наситився – ще дуже зарано. Навпаки, тенденція до зростання – очевидна, хоча і у відносних показниках щодо авто з двигунами внутрішнього згорання вона й не вражає. Ситуацію може змінити державна підтримка ставки на електрокари в Німеччині, Франції та Британії: хоч Китай вони й не випередять, проте зростання їх продажів в першому випадку може вивести Німеччину на перше місце по Європі й дозволить обігнати Норвегію. Або це зробить Британія: принаймні так стверджують наші колеги у фірмі Pivot Power, яка планує побудувати мережу швидких електричних зарядних пристроїв у цій країні.

І ось тут – найцікавіше. Керівництво Pivot Power поділяє й нашу думку щодо ключового моменту для розвитку електрокарів. «Доступ до недорогих, зручно розташованих зарядних пристроїв матиме вирішальне значення для остаточного становлення галузі», – стверджують вони.

Я поділяю думку своїх колег, як і тисячі людей по всьому світу, які розуміють «інфраструктурну роль» у розвитку ринку електрокарів. Зараз наша спільна задача – вигадати такі інноваційні рішення, які дозволять зробити використання електрокара не лише екологічним та фінансово вигідним, але й максимально зручним. Щоб автовласник не ламав голову – де би йому зарядитися, якщо вже він не живе у приватному будинку та не має приватної зарядки. І в нас уже є таке рішення, проте воно потребує окремої колонки, і я невдовзі обіцяю докладно усе пояснити при наступній нагоді.

Наразі ж я хотів би, щоби мої читачі, які планують в майбутньому придбати електрокар, усвідомили: ви ні разу не пожалкуєте про свій вибір. По-перше, завдяки вашому вибору повітря навколо стане чистішим. По-друге, ви заощаджуватимете до 200 гривень на кожних 100 кілометрах: при 20 000 річного пробігу це складе 40 000 гривень економії на рік. Приблизно таку ж суму річних вам принесли би 350 000 гривень на депозиті. А якщо ви самі водите таксі, або ж маєте автопарк – електромобіль зекономить вам грубі гроші. По-третє, інфраструктура постійно розвиватиметься, особливо якщо ми разом доб’ємося від держави і міських адміністрацій плану дій у цьому напрямку.

Електрокар – це як криптовалюта, тільки значно надійніше. А іще він возитиме вас і вашу сім’ю.

Стефан Благовісний – експерт ринку автомобілів та електромобілів. Один із переможців національного етапу конкурсу «зелених» бізнес-ідей “Сlimatelaunchpad – 2018”. З 2014 року – директор мережі електрозаправних комплексів ТОКА.

Також був керівником проекту SKY Taxi в міжнародному аеропорту “Бориспіль”.

Освіта – Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!

Leave a Reply

Exit mobile version