Європейська асоціація автовиробників (ACEA) опублікувала нові дані про стан зарядних мереж у країнах Європейського Союзу.
За даними ACEA, в десяти країнах ЄС на ключових дорогах немає жодної зарядки на 100 км шляху, а в дев’яти з них частка ринку електромобілів менше 3%. Ще у вісімнадцяти країнах на кожні 100 км припадає п’ять зарядних пунктів, і лише у чотирьох – більше 10 точок.
В ТОП-5 країн з найбільшою кількістю зарядок на 100 км увійшли:
- Нідерланди – 47, 5 од .;
- Люксембург – 34,5 од .;
- Німеччина – 19,4 од .;
- Португалія – 14,9 од .;
- Австрія – 6,1 од.
ТОП-5 країн з найменшою кількістю зарядок на 100 км виглядає так:
- Литва – 0,2 од .;
- Греція – 0,2 од .;
- Польща – 0,4 од .;
- Латвія – 0,5 од .;
- Румунія – 0,5 од.
В рамках свого кліматичного пакету Fit for 55, опублікованого у липні цього року, Європейська комісія запропонувала, щоб до 2030 року викиди CO2 від нових автомобілів були на 55% нижче рівня 2021 року, тобто на 17,5% більше мети, встановленої три роки тому. Для цього у найближчі роки європейські автовиробники повинні вивести на ринок мільйони електромобілів, для забезпечення яких потрібна розвинена зарядна мережа.
«Споживачі не зможуть перейти на автомобілі з нульовим рівнем викидів, якщо на дорогах, по яких вони їдуть, не буде достатньої кількості станцій зарядки і заправки. Наприклад, якщо громадянам Греції, Литви, Польщі та Румунії як і раніше доводиться долати 200 км або більше, щоб знайти зарядний пристрій, ми не можемо очікувати, що вони захочуть купити електромобіль», – прокоментував нагальне становище з зарядною інфраструктурою генеральний директор ACEA Ерік-Марк Хуітема.
При цьому він додав, що розвивати зарядну інфраструктуру необхідно рівномірно у всіх країнах ЄС, а не тільки в Західній Європі. Наприклад, в Нідерландах, країні з найбільшою кількістю зарядок, їх 47,5 од. на 100 км, тоді як у Польщі одна на 250 км.
У ACEA розраховують, що під час майбутніх переговорів по Fit for 55 Європарламент та Рада ЄС створять правильні умови для масового переходу на «зелений» транспорт.
Як раніше повідомляв Autogeek, європейська зарядна мережа не встигає за зростаючим парком електромобілів.
За матеріалами: ACEA