Menu
in

Сезонна зміна шин: основні помилки під час перевзування автомобіля

Два рази на рік для всіх автовласників стає особливо актуальним питання заміни сезонної гуми. За допомоги спеціалістів Департаменту сервісу корпорації УкрАВТО спробуємо розібратися, чому так важливо приділити цьому увагу, і як уникнути поширених помилок.

Коли саме потрібно «перевзувати» автомобіль?

Однозначної відповіді на це питання не існує. Адже навіть у межах одного регіону погодні умови можуть змінювати кожного року. Тому найкраща порада – приймати рішення на основі не лише календарної дати, а ще деяких факторів:

  1. встановлення постійної температури повітря (для літньої гуми – вище +7 градусів, для зимової – нижче +5);
  2. наявність сухого асфальту (зимові шини розраховані на грязь та дорогу, вкриту снігом і льодом; літні шини потребують переважно чистого покриття та враховують можливу наявність води);
  3. активізація інших водіїв (в період зміни сезонів усі автовласники починають обговорювати зміну шин, становитися на обслуговування до СТО та здійснювати інші необхідні дії).

Якщо усі перелічені критерії співпадають – це однозначна ознака того, що пора «перевзуватися». 

Важливо! Мінливі погодні умови не дають змоги встановити універсальних дат для сезонних замін гуми. Тому в Україні законів, за якими водія можливо було б наказати за використання невідповідних коліс, просто немає. Але від вибору шин безпосередньо залежить безпека і самого автовласника, і усіх його оточуючих; заміна гуми – життєво важливе питання, без перебільшень.

Чим відрізняються різні типи шин і як їх правильно обрати?

Найголовніша функції покришок – забезпечення надійного зчеплення коліс з дорожнім покриттям. Відповідно до властивостей останнього, сезонні шини мають дуже різні характеристики:

  • Малюнок протектора. На літніх шинах канавки та борозди призначені для ефективного відведення надлишків вологи з-під колеса. Це допомагає міцно триматися на мокрій дорозі, а не «плисти» на ній. Зимові шини повинні відводити не рідку воду, а густий бруд та сніг, тому малюнок протектору на них має більш глибокі та крупні елементи: важливо уникнути забиття канавок, яке зробить колеса слизькими.
  • Шипи та ламелі. Вони використовуються для додаткового зчеплення зі снігом та льодом на зимових шинах. В умовах сухого гарячого асфальту ці засоби лише заважають – створюють додатковий опір, спричиняють збільшену витрату палива.
  • Еластичність гуми. Склад каучуків сезонних шин розрахований таким чином, щоб забезпечити найкращі властивості за умови певної погоди. Літні шини здатні витримувати високі температури повітря та асфальту: вони не плавляться, зберігають форму і пружність навіть під час тривалого руху по гарячій поверхні. Зимова гума, навпаки, прилаштована до експлуатації в холодну пору року: вона залишається гнучкою, не «деревеніє» при морозах, але при підвищенні температури швидко стає м’якою. Автомобіль на таких колесах гірше слухається керма та проходить збільшений гальмівний шлях.

Порада! При виборі шин враховуйте не тільки сезонні властивості, але й універсальні характеристики, які є дуже важливими для забезпечення тривалого терміну використання та попередження ДТП. Технічний паспорт автомобіля підкаже рекомендований для нього типорозмір покришок (чим більше середня швидкість авто, тим ширше повинні бути колеса, щоб утримувати рівновагу). А те, які навантаження здатна витримати гума без втрати властивостей та виникнення пошкоджень, визначається за допомогою індексу швидкості.

Де краще здійснювати сезонну заміну шин?

Звичайно, якщо ви маєте певні навички роботи з автомобілем, то можете «перевзути» його у власному гаражі. Але для цього вам знадобиться рівна тверда поверхня та хоча б найпростіше обладнання: домкрат, балонний ключ, залізна щітка та спеціальна мазь. Змінювати колеса доведеться дуже обережно, враховуючи багато технічних нюансів.

Найскладніша частина – перевірити стан колодок, гальмівних дисків, стійки стабілізатору, пильовиків, а головне – пошкодження, викривлення і зношеність колісних дисків, на які одягаються шини. Під час експлуатації диски обов’язково нерівномірно деформуються, і помітити це без спеціального обладнання не завжди можливо. А незбалансований автомобіль погано слухається керма, що може призвести до трагічних наслідків.

Тому краще довірити заміну шин та супутні обстеження професіоналам. Обираючи СТО, зверніть увагу на декілька факторів. Перш за все, огляньте верстати: отримати точні показники балансування можливо лише на обладнанні, яке міцно закріплене на бетонному фундаменті, а бортировка шини має відбуватися на захищеному пластиком верстаті, щоб не залишати подряпин на дисках. 

Під час здійснення робіт краще уважно спостерігати за ними та вчасно коригувати дії майстрів. Наприклад, вимагайте, щоб вони затягували гайки тільки вручну: використання пневмоверту може спричинити помилку у центруванні коліс. Ще одна умова – перед початком балансування потрібно вимити колеса, щоб бруд не впливав на показники.

Порада! Після зміни шин слідкуйте за тим, щоб підтримувати належний рівень тиску в них (оптимальні показники можна знайти в технічній документації автомобілю). Враховуйте, що при низьких температурах взимку тиск потрібно збільшити на 0,1-0,2 бар, але за умов ожеледиці необхідно залишити показники на середньому рівні. Для кращої керованості слід сильніше накачати ті колеса, які є ведучими.

Читайте також: Запітнівають вікна: на що звернути увагу під час обслуговування клімат-системи

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Exit mobile version