Будівництво шосе, яке зв’язує аеропорт на острові Готланд і його головне місто Вісбю, ізраїльська компанія ElectReon завершила у січні цього року, але перший «бездротовий» електробус із пасажирами на борту проїхав по ньому тільки зараз. Тестування ділянки з вбудованою індукційної зарядкою триватие до весни 2022 року.
Довжина шведського «індукційного» шосе всього 1,6 км.
Але першим SmartRoad Gotland випробував 40-тонний електричний тягач з п’ятьма приймачами на 20 кВт кожен. Вантажівка кілька разів проїхала по 200-метровій ділянці зі швидкістю до 80 км/год. Середня потужність передавачів склала 70 кВт.
Система складається з мідних котушок, встановлених у товщі асфальту й підключених до блоків управління на узбіччях. Робота системи координується через «хмару». У потрібний момент електроніка подає електрику на приймачі проїжджаючих електромобілів для підзарядки батареї та живлення двигуна.
Проєкт SmartRoad Gotland реалізується під егідою Транспортної адміністрації Швеції. Окрім ізраїльської компанії ElectReon в ньому беруть участь партнери з Італії, Німеччини та Швеції. Надалі на острові Готланд з’являться ще три експериментальні ділянки, а до 2030 року – планують побудувати 2000 км магістралей з бездротовою зарядкою для електротранспорту.
Як раніше повідомляв Autogeek, у Великій Британії побудують дорогу з електричною лінією для вантажівок з пантографами.
За матеріалами: SmartRoad Gotland