Голова Toyota Motor заявив, що Японія занадто поспішає з забороною ДВЗ.
На думку голови Toyota Motor Акіо Тойоди, рішення японського уряду до 2035 року заборонити продаж нових автомобілів з ДВЗ призведе до втрати позицій японського автопрому на світовому ринку. Про це він сказав через кілька днів після того, як компанія заявила, що переглядає своє кліматичне лобіювання і прагне до вуглецевої нейтральності до 2050 року.
«Що Японії потрібно зробити зараз, так це розширити свої можливості в області технологій. Я думаю, що за цим повинні послідувати нормативні акти та закони. Політика, яка з самого початку забороняє автомобілі з бензиновими або дизельними двигунами, обмежить такі можливості, а також може призвести до втрати сильних позицій Японії», – сказав Тойода.
Незважаючи на те, що цю позицію Тойода висловив у якості голови JAMA (Асоціації виробників автомобілів Японії), його слова викликали занепокоєність в рядах інвесторів Toyota.
П’ять з них, які в сукупності володіють активами на суму близько 500 мільярдів доларів, заявили у інтерв’ю Reuters, що компанія ризикує відстати від конкурентів, які випускають електромобілі.
На думку інвесторів, Toyota не повинна відмовлятися від просування електромобілів, щоб прикрити інші компанії, які прагнуть уникнути великих змін, пов’язаних із забороною ДВЗ.
За словами генерального директора датського пенсійного фонду Akademiker Pension (один з інвесторів Toyota) Йенса Мунка Холста, пан Тойода, схоже, не розуміє, що поставлено на карту. Минулого місяця фонд повідомив Reuters, що розгляне рішення акціонерів або продасть свою частку в Toyota, якщо після «інтенсивної» взаємодії з компанією не буде ніяких змін.
Також у п’ятірці «незадоволених» норвезькі компанії Storebrand Asset Management та Nordea Asset Management, управляюча компанія пенсійних фондів церкви Англії Church of England Pensions Board та KLP, найбільший пенсійний фонд Норвегії.
«Повна електрифікація транспорту життєво важлива для досягнення наших цілей в області клімату, і Toyota повинна очолити ініціативу в цьому напрямку, а не продовжувати виробництво нових двигунів внутрішнього згоряння й віддавати свою частку ринку іншим компаніям», – заявив генеральний директор Storebrand Asset Management Ян Ерік Саугестад.
У Toyota критику інвесторів не коментують, але обіцяють прийняти до уваги. В останні роки компанія заявила, що електромобілі будуть грати більш важливу роль у скороченні викидів, але слід використовувати інші рішення, такі як гібридні та водневі автомобілі. Дотримуючись загальної тенденції скорочення шкідливих викидів Toyota намагається виробляти електромобілі, здатні конкурувати з автомобілями таких компаній, як Tesla, Volkswagen, Renault та китайських стартапів Nio і Xpeng.
Як раніше повідомляв Autogeek, Honda до 2040 року компанія повністю відмовиться від ДВЗ.