На умовах державно-приватного партнерства планують розвивати та утримувати до 25 відрізків доріг загальною протяжністю близько 4 тисяч кілометрів.
З’явилися нові подробиці першої програми державно-приватного партнерства (ДПП) в дорожній галузі України. Як повідомив ЦТС, в рамках цієї програми за рахунок приватних інвесторів планують реконструювати близько 4 тисяч кілометрів доріг різних категорій. Це 20-25 ділянок територіально розташованих у різних регіонах країни, реконструкція яких обійдеться 8-10 млрд дол.
Як пояснив старший інвестиційний радник Міжнародної фінансової корпорації (IFC) Олег Кудашов, реалізовувати програму планують в три етапи. Перший буде включати шість проектів. З шести запланованих проектів у найближчі тижні оберуть два або три першочергових. До решти релізції решти візьмуться через шість-дев’ять місяців але в цілому всі шість об’єктів першого етапу повинні бути у 2021-2023 роках.
Другий етап програми, який буде включати сім-дев’ять проектів, запланований на 2023-2025 роки, третій (вісім-десять) – на 2025-2030 роки.
Залежно від проекту, відновлення доріг може передбачати, як ремонт або реконструкцію існуючих ділянок, так і будівництво нових. По завершенні ремонту, інвестор протягом наступних 20-25 років повинен буде забезпечувати технічне обслуговування обраних ділянок доріг. Кошти, витрачені на їх ремонт, держава зобов’язується відшкодувати рівними частинами протягом 15-20 років.
«ДПП – це не про платні автодороги, а про «дороги у розстрочку», коли держава залучає приватні інвестиції в будівництво, а інвестор реалізує проект за свої гроші і після здачі дороги в експлуатацію отримує платежі від держави», – прокоментував раніше міністр інфраструктури Владислав Криклій.
Нагадаємо, раніше AUTOGEEK повідомляв про те, що скарги українців на автошляхи будуть відвантажуватися в єдину базу й відстежуватися в режимі реального часу дорожніми службами.