Компанія SVOLT детально розповіла про свою нову акумуляторну батарею NMx, що не містить кобальту, яка з’явиться в наступному році.
Акумуляторний елемент від SVOLT спеціально створений для використання в акумуляторних блоках і збирається за технологією CTP (cell-to-pack).
“Використовуючи технологію CTP замість батарейних елементів всередині модулів, а потім модулів всередині акумуляторних блоків, ми повністю відмовляємось від модулів. У підсумку ми отримуємо довгі призматичні елементи батареї, з’єднані послідовно, які поміщаються в масив, а потім вставляються в батарейний блок, що робить його максимально простим”, – зазначили в компанії.
Специфікація батареї:
- ємність: 226 Ампер/годин;
- гравіметрична щільність енергії: 240 Втгод/кг;
- густина енергії: 590 Вт/л;
- хімія: LNMO (високовольтна шпінельної форма LNMO) ;
- розміри: 575 х 21,5 х 118 мм.
Акумуляторний елемент має номінальну напругу близько 4,7 В і може заряджатися при 5 В. Це дозволяє збирати більш прості акумуляторні блоки з меншою кількістю елементів. До прикладу, щоб досягти 400 в потрібно всього 80 таких блоків, а для 800 В – 160.
Їх розробили два варіанти – LNMO (форма шпінелі високої напруги) та LFMP (високовольтна версія LFP).
LNMO:
- гравіметрична щільність енергії: 240 Втгод/кг;
- густина енергії: 590 Вт/л;
- вартість за кВтг: 80-70 євро.
LFMP:
- гравіметрична щільність енергії: 200 Втгод/кг;
- густина енергії: 410-420 Вт/л;
- вартість за кВтг: 70-60 євро.
Спочатку в електромобілях використовували батареї з високим вмістом марганцю, які були надзвичайно безпечними, але не дуже надійними. При більш високих температурах марганець в катоді має тенденцію піддаватися корозії під дією рідкого електроліту, що поступово знижує здатність накопичувати іони літію. Його не дуже добру роботу можна спостерігати в батарейних блоках першого покоління в Nissan LEAF.
Цю проблему пізніше вирішили шляхом модифікації електроліту і покриття поверхні катода. У цьому і був секрет акумулятора LEAF 2015 року.
В SVOLT запевняють, що батарея LNMO може забезпечити пробіг в 880 кілометрів. На неї дають гарантію в 15 років або пробіг в 1 200 000 км.
Скоріш за все, ці цифри відповідають стандарту NEDC. Якщо ж перераховувати це по циклу WLTP, то цифри будуть наступними – пробіг 600 км на одному заряді і 900 000 км гарантії.
Як раніше повідомляв Autogeek, електромобіль Renault ZOE наступного покоління отримає новий акумулятор ZE 50, який дозволить по циклу WLTP на одному заряді проїхати до 395 км. Батарейний блок складається з 192 елементів LGX E78 від LG Chem.
По матеріалах: pushevs.com.