Запуск автономного контейнеровоза запланований на кінець 2021 року.
Норвезька виробник добрив Yara Norge AS готується до першого рейсу електричного автономного контейнеровоза Yara Birkeland, розробленого на замовлення компанії інжинірингової фірмою Marin Teknikk.
Корпус контейнеровоза був побудований на верфі Vard Braila у Румунії, а основна збірка проводилася на верфі Vard Brattvaag у Норвегії. Спочатку, технічне оснащення контейнеровоза планувалося почати в другій половині 2018 року. За цей напрям проекту відповідала норвезька технологічна компанія Kongsberg Maritime, яка постачає системи для позиціонування, геодезії, навігації та автоматизації для торговельних суден та морських установок. Але у травні 2020 року розробка корабля була припинена через «проблеми з автономною логістикою на суші». Yara Norge AS його доставили у листопаді 2020 року. У грудні того ж року судно здійснило свій перший рейс, пройшовши майже сім годин з Бревіка в Хортен.
На даний час Yara Birkeland знаходиться у норвезькому порту Хортен, де проходить подальшу підготовку до роботи в автономному режимі та запуску наприкінці 2021 року. Простій контейнеровоза також пов’язаний з будівництвом нового порту поруч з Херёйе, яке повинно завершитися до осені цього року. Як повідомили у компанії, залишилося тільки доставити та ввести в експлуатацію портовий кран.
На початковому етапі на борту контейнеровоза буде знаходитися мінімальна кількість персоналу, а протягом наступних двох років його допрацюють до «бажаного рівня безпілотної експлуатації». В Yara Norge AS розраховують, що Yara Birkeland забеспечить приблизно 40-60% вантажоперевезень компанії.
Як пояснили в Kongsberg Maritime, навантаження/вивантаження буде проводитися в автоматичному режимі з використанням електричних кранів та обладнання. Також автоматично будуть проводитися швартування та відчалювання. Для цього контейнеровоз обладнають автоматичною системою швартування, якій не потрібні спеціальні пристосування у доці.
Традиційних баластних цистерн у Yara Birkeland немає. В якості постійного баласту використовується акумуляторна батарея. Для забезпечення безпеки заплановані три центри з різним робочим профілем, які будуть обробляти всі аспекти роботи.
Як раніше повідомляв Autogeek, у 2023 році стартують перші в світі перегони на електричних човнах.