Сupra почала серійне виробництво своєї першої електричної моделі.
Електричним «первістком» іспанської марки, яка три роки тому мала статус спортивного підрозділу Seat, став електричний хетчбек Cupra Born. Дебютний показ електромобіля відбувся у липні 2020 року. Тоді він значився у статусі концепту Cupra el-Born.
Серійне виробництво моделі налагодили на заводі Volkswagen у німецькому місті Цвікау. Конвеєр іспанський електрохетчбек ділить одразу з декількома моделями, побудованими на модульній архітектурі MEB (Modulare E-Antriebs-Baukasten), розробленій Volkswagen Group спеціальної для електромобілів: Volkswagen ID.3, Volkswagen ID.4, Audi Q4 e-tron та Audi Q4 Sportback e -tron. Незабаром до них приєднається Volkswagen ID.5.
Виробнича площадка концерну в Цвікау – найбільший завод з виробництва електромобілів у Європі. Щодня тут скаладають до 1400 автомобілів, а річна потужність підприємства становить близько 330 000 одиниць. Починаючи з 2025 року виробництво електромобілів Cupra та материнської компанії Seat налагодять на заводі Мартореле, Іспанія.
«CUPRA Born з його емоційним дизайном та спортивною електрикою – це імпульс для трансформації компанії та початок електричного наступу. Виробництво нашої першої повністю електричної моделі на найбільшому в Європі заводі з виробництва електромобілів послужить цінним уроком у нашому прагненні до створення електромобілів у Марторелі з 2025 року. Наша мета – виробляти понад 500 000 міських електромобілів на рік в Іспанії для різних брендів Групи», – сказав генеральний директор Cupra Уейн Гріффітс.
Фактично Cupra Born – це Volkswagen ID.3 у іспанському кузові. З німецьким хетчбеком «іспанець» розділив батареї, трансмісію та систему зарядки. На старті продажів новинку запропонують в декількох задньопривідних модифікаціях, які відрізняються потужністю двигуна і ємністю батареї.
У базовій версії Cupra Born укомплектований мотором віддачею 150 к.с. і 310 Нм крутного момента та акумуляторним блоком ємністю 48 кВт•год (корисне навантаження 45 кВт•год), що забезпечує запас ходу близько 340 км. Час прискорення 0-100 км/год – 8,9 секунди.
Хетчбек з мотором потужністю 204 к.с (310 Нм) та батареєю на 58 кВт•год зможе проїжджати до 420 км без підзарядки. Час прискорення 0-100 км/год – 7,3 секунди.
Також Cupra Born доступний з мотором потужністю 231 к.с. (310 Нм) та батареями на 58 і 77 кВт•год. Запас ходу – близько 420 та 540 км відповідно. Час прискорення від 0 до 100 км/год – 6,6 та 7,0 секунд. Максимальна швидкість хетчбека – 160 км/год, незалежно від версії.
При підключення до швидкісного зарядного терміналу потужністю до 125 кВт батарея на 77 кВт•год поповнюється від 0 до 80% за 35 хвилин. Також з батареями на 58 і 77 кВт•год можна буде замовити пакет e-Boost, який збільшить їх ємність до 62 та 82 кВт•год відповідно. Запас ходу при цьому залишиться тим самим.
Прийом попередніх замовлень на Cupra Born відкриють у листопаді цього року. Продажі будуть проходити «за новою агентською моделлю та новою стратегією поширення інших відносин з клієнтами». Також хетчбек запропонують за передплатою.
Як раніше повідомляв Autogeek, представлено концепт гоночного електромобіля Cupra UrbanRebel.
За матеріалами: InsideEVs