Система здатна автоматично відчіплювати причіп при виявленні ризику перекидання.
Каліфорнійський стартап Axicle розробив інтелектуальний зчіпний пристрій, який дозволить уникнути перекидання тягачів. За статистикою, тільки на дорогах США у дорожньо-транспортних пригодах з перекиданням вантажівок 8-го класу гинуть 400 осіб та травмуються близько 9 тисяч.
Система TARS (Tractor Anti-Roll System) дозволить уникнути всіх цих смертей. Зовні схожа на більшість сідельно-зчіпних пристроїв й працює за тим же принципом, вона здатна витримувати навантаження до 25 тонн. Головна відмінність TARS – здатність скидати шкворень напівпричепа при виявленні ризику перекидання. При цьому тягач залишається у вертикальному положенні, зберігаючи життя водієві.
Для визначення моменту початку перекидання TARS використовує набір датчиків, які контролюють всі робочі параметри, включаючи інформацію про навантаження, вібрацію, вітер та зчеплення з причепом. Також система включає високоточний інерційних вимірювальний блок. За заявою розробників, час реакції системи – 1 мілісекунда. Після цього спрацьовує піропатрон або пневматичний штовхач, який від’єднує напівпричіп від тягача.
На даний момент система пройшла випробування, але в якості прототипу у масштабі 1:10. Повнорозмірні прототипи будуть готові до кінця 2021 року. Тоді ж почнуться й повномасштабні випробування з великими навантаженнями. Також до кінця року стартап обіцяє випустити кілька «кумедних» демонстраційних відеороликів.
«Ми вважаємо, що у майбутньому наша технологія стане стандартом для всіх сідельно-зчіпних пристроїв, оскільки вона запобігає більшій кількості травм, ніж поперечні дуги для кабріолетів», – сказав засновник та інженер Axicle Стів Круг.
Для серійного виробництва TARS планують побудувати лінію потужністю понад 100 тисяч одиниць на рік. Попередньо вартість системи – 4 тисячі доларів. На думку розробників, це невелика ціна за пристрій, здатний майже вдвічі скоротити щорічні летальні випадки серед далекобійників.
Як раніше повідомляв Autogeek, опубліковано перші зображення електротягача Geely.