У столиці Польщі відкрили першу загальнодоступну станцію для заправки автомобілів із водневими силовими установками. Надалі групи Polsat Plus та ZE PAK планують побудувати мережу таких АЗС під брендом NESO.
Відповідає за цей напрямок створена ними компанія PAK-PCE Stacje H2, яка в лютому 2023 року отримала будівництво мережі 20 мільйонів злотих ($4,63 млн) від Національного фонду охорони навколишнього середовища та водного господарства. До 30 червня 2024 року в експлуатацію планують ввести ще чотири станції: у Рибнику, Гданську, Гдині та Любліні. Відповідно до плану, з початку наступного року ці п’ять станцій працюватимуть на 30%. Це дозволить здійснити понад 10 тисяч заправок автобусів та автомобілів. За розрахунками, до 2032 року завантаженність станцій зросте до 85%.
Як повідомляється, на АЗС у Варшаві заправляють легкові автомобілі та автобуси. Поповнення бака «легковика» займає всього кілька хвилин, автобусу – мінімум 15 хвилин. 7 вересня у день запуску станції 1 кг вуглецю коштував 69 злотих (584,97 грн за курсом на 13.09.23). Наприклад, бак Toyota Mirai вміщує 5,5 кг водню, що дозволяє проїжджати 650 км. Таким чином, на 100 км шляху йде 0,84 кг. У грошах це 58 злотих (492,08 грн.).
Станом на кінець 2022 року в Польщі було зареєстровано 115 водневих автомобілів: 80 одиниць Totyota Mirai та 35 одиниць Hyundai Nexo. За перші вісім місяців цього року поляки придбали 41 автомобіль Totyota Mirai та 35 одиниць Hyundai Nexo. Це на 85% більше, ніж за весь минулий рік.
Також Polsat Plus та ZE PAK спільно побудували у Свидниці завод з виробництва водневих автобусів NESO. Перше замовлення – 20 автобусів для міста Рибник – вже виконується. Поки зібрано п’ять автобусів.
Загалом на кінець 2022 року у Польщі було зареєстровано лише 7 водневих автобусів. Цього року поки що лише два.
Як раніше повідомляв Autogeek, Fiat розпочав виробництво електричного кросовера 600e.
За матеріалами: Інститут досліджень авторинку