Європейська програма оцінки нових автомобілів, більш відома як Euro NCAP, надаватиме нижчі оцінки безпеки новим автомобілям, які не мають кнопок, ручок або циферблатів для критичних функцій, включаючи покажчики поворотів, аварійну сигналізацію, склоочисники, звуковий сигнал тощо.
На думку експертів, найважливіші функції в транспортному засобі – ті, що пов’язані з безпекою – повинні керуватися фізичними перемикачами, щоб вважатися безпечними.
“Надмірне використання сенсорних екранів є загальногалузевою проблемою, оскільки майже кожен виробник транспортних засобів переносить ключові елементи керування на центральні сенсорні екрани, змушуючи водіїв відводити погляд від дороги та підвищуючи ризик відволікаючих аварій”, – зазначив директор зі стратегічного розвитку Euro NCAP Метью Евері.
За його словами, нові випробування Euro NCAP, які мають відбутися у 2026 році, заохочуватимуть виробників використовувати окремі фізичні елементи керування для основних функцій інтуїтивно зрозумілим способом, обмежуючи час відволікання водіїв від дороги.
Так, під “покарання” може потрапити оновлена Tesla Model 3, у якої вказівники повороту активуються сенсорними кнопками на кермі.
Кілька досліджень довели, що сенсорні екрани відволікають від дороги та потенційно можуть бути небезпечними. Німецьке дослідження 2022 року показало, що Mazda3 з інтерфейсом, який переважно керується кнопками, має найбезпечніший дизайн інформаційно-розважальної системи.
Нагадаємо, як раніше повідомляв AUTOGEEK, Volkswagen повертає фізичні кнопки замість “сенсорів” у салон.