Норвегія являється світовим лідером за темпами переходу на «зелений» транспорт.
Повністю відмовитися від нових автомобілів з традиційними двигунами внутрішнього згоряння ця скандинавська країна планує до 2025 року. Таких зобов’язань не взяла на себе жодна інша країна на планеті.
Але продажі нових бензинових автомобілів на норвезькому ринку можуть припинитись набагато раніше. До такого висновку прийшли аналітики Норвезької автомобільної федерації. Він заснований на даних про щомісячні продажі, що надаються Радою з дорожнього руху Норвегії. У порівнянні з 2020 роком продажі бензинових та дизельних автомобілів знизилися з 21 до 10% від загальної кількості.
Якщо така тенденція збережеться, то вже до квітня 2022 року у Норвегії практично перестануть продавати нові машини з двигунами внутрішнього згоряння, якщо не брати до уваги гібриди, продажі яких за останніми даними складають всього 10%.
Як повідомляється, 14 із 15 кращих автомобілів 2021 року у Норвегії повністю електричні. Єдиний підключаємий гібрид у топі – Toyota RAV4 Prime, який посів друге місце. Ще один гібрид японської марки – Toyota Corolla – виявився на 16 рядку рейтингу. При цьому перший автомобіль з ДВЗ можна знайти тільки на 38 позиції і це дизельний VW Tiguan.
Такій популярності «зелених» автомобілів серед норвежців сприяли введені урядом податкові пільги на електромобілі та, навпаки, істотне податкове навантаження на машини з ДВЗ. Ці пільги діють в країні вже протягом декількох років. Спочатку власники електромобілів навіть не платили за парковку та проїзд по дорогах, але в останні роки втратили цю перевагу.
Побічно на швидке зникнення автомобілів з ДВЗ вказує і той факт, що деякі норвезькі АЗС почали замінювати бензинові колонки зарядками для електромобілів.
Як раніше повідомляв Autogeek, частка продажів електромобілів в Європі сягнула 7,5%.
За матеріалами: Electrek