Menu
in

Норвегія як приклад: експерти проаналізували продажі електромобілів та гібридів в Європі протягом 2019-2021 років

На щотижневому підкасті CleanTech Talk з’явилися дані дослідження тенденцій продажів електромобілів у декількох європейських країнах. Південна Європа у цьому дослідженні представлена Грецією, Італією та Іспанією. У цих трьох країнах відзначалося найбільше зростання продажів електромобілів та плагін-гібридів, але найуспішною була Греція.

За даними аналітиків, у 2019 році в Греції на електрифіковані автомобілі довелося 0,5% ринку. З них 0,2% склали електромобілі (BEV) та 0,3% – плагін-гібриди (PHEV). У 2020-му їх частка зросла до 2,6% (0,8% BEV, 1,8% PHEV), а в 2021 році (з початку року) – до 5,4% (1,5% BEV, 3, 9% PHEV).

В Італії ситуація з продажами електрифікованих автомобілів дещо краща:

  • 2019 рік – 0,9% ринку (0,6% BEV та 0,3% PHEV);
  • 2020 рік – 4,3% (2,3% BEV та 2,0% PHEV);
  • 2021 рік – 7,4% (3,1% BEV та 4,3% PHEV).

В Іспанії цифри були такими:

  • 2019 рік – 1,4% ринку (0,8% BEV та 0,6% PHEV);
  • 2020 рік – 4,9% (2,1% BEV та 2,8% PHEV);
  • 2021 рік – 5,9% (1,9% BEV та 4,0% PHEV).

Що стосується моделей, то тут смаки греків, італійців та іспанців розійшлися. Так у Греції найбільш затребуваними у 2021 році були Volvo XC40 PHEV (8,9% ринку), BMW X1 25e (5,2%) та BMW i3 (5,1%), в Італії – Volvo XC40 PHEV (7,1% ), Jeep Compass PHEV (5,7%) та Smart Fortwo EV (5,4%).

В цілому у країнах Південної Європи попитом користувалися Peugeot 3008 PHEV (7,4% ринку), Tesla Model 3 (3,5%) та Citroen C5 Aircross PHEV (3,2%).

Західну Європу у цьому дослідженні представляють Нідерланди, Австрія, Бельгія та Німеччина. Так у Нідерландах у 2019 році на електромобілі та плагін-гібриди довелося 14,9% продажів автомобілів (13,8% BEV, 1,1% PHEV), у 2020 році – 24,8% (20,2% BEV, 4, 6% PHEV),а у 2021 році -17,9% (7,9% BEV, 10% PHEV).

В Австрії, де завдяки програмам державного стимулювання в останні роки спостерігається справжній електромобільні бум, результати були наступними:

  • 2019 рік – 3,4% ринку (2,8% BEV та 0,6% PHEV);
  • 2020 рік – 9,4% (6,2% BEV та 3,2% PHEV);
  • 2021 рік – 16,9% (10,6% BEV та 6,2% PHEV).

У Бельгії, як виявилося, великим попитом серед прихильників «зеленого» транспорту користуються гібриди, що призвело до деяких проблем з зарядної мережею для них. В цілому цифри виглядають так:

  • 2019 рік – 3,2% ринку (1,6% BEV та 1,6% PHEV);
  • 2020 рік – 11,1% (3,3% BEV та 7,8% PHEV);
  • 2021 рік – 15,1% (3,5% BEV та 11,6% PHEV).

Як видно, якщо у 2019 році частка електромобілів та плагін-гібридів у загальних продажах була однаковою, то у 2021 році гібридів у тричі більше, ніж батарейних машин.

Зростання популярності електрифікованих автомобілів спостерігається і у Німеччині, але при цьому частки електромобілів та гібридів приблизно рівні:

  • 2019 рік – 2,9% ринку (1,7% BEV та 1,2% PHEV);
  • 2020 рік – 13,3% (6,4% BEV та 6,9% PHEV);
  • 2021 рік – 21,8% (10% BEV та 11,8% PHEV).

Ефективною політика державних стимулів виявилася і у Великій Британії, де продажі електрифікованих автомобілів з 2019 року зросли більше ніж у 4 рази. Цифри продажу таких машини на місцевому ринку виглядають так:

  • 2019 рік – 3,2% ринку (1,6% BEV та 1,6% PHEV);
  • 2020 рік – 10,7% (6,4% BEV та 4,3% PHEV);
  • 2021 рік – 14% (7,2% BEV та 6,8% PHEV).

В Ісландії продажі електрифікованого транспорту становили 24,6% автомобільного ринку ще у 2019 році. З них на батарейні автомобілі доводилося 9,5%, на плагін-гібриди – 15,1%. У 2020 році сукупні продажі BEV та PHEV виросли до 51,2%, (26,2% та 25% відповідно). З початку 2021 року це вже 62,5% – (24,8% BEV та 33,7% PHEV). Забігаючи вперед, варто відзначити, що Ісландія друга країна в Європі за кількістю електротранспорту після Норвегії, де у 2019 році на електрифіковані автомобілі доводилося 55,8% ринку (42,3% BEV, 13,5% PHEV). У 2020 році їх долі виросла до 74,5% (51,6% BEV, 22,9% PHEV), а у 2021 році вже зараз складає 82% (51,7% BEV та 30,3% PHEV).

У Данії, влада якої також приділяється велика увага переходу на електротранспорт, ситуація з його продажами виглядає так:

  • 2019 рік – 4,2% ринку (2,5% BEV та 1,7% PHEV);
  • 2020 рік – 16,4% (7% BEV та 9,4% PHEV);
  • 2021 рік – 24,9% (6,5% BEV та 18,4% PHEV).

Ці дані ще раз доводять, що перехід на екологічно чистий транспорт безпосередньо залежить від урядових програм субсидування, податкових пільг та інших важелів впливу на ринок. На думку дослідників, якщо Європа наслідуватиме приклад Норвегії, то до кінця десятиліття електромобілі та гібриди сформують 80% автопарку.

Як раніше повідомляв AUTOGEEK, Volkswagen очолив рейтинг найпопулярніших електромобілів у Європі.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Exit mobile version