Вийти з кризи автомобільній галузі вдасться через рік або два.
Susquehanna Financial Group – приватна глобальна торгівельна та технологічна компанія опублікувала дані власних спостережень за ринком напівпровідникових компонентів. За даними фахівців компанії, нинішні 17-тижневі затримки з поставками чіпів найдовші з 2017 року.
Терміни поставок збільшуються четвертий місяць поспіль, а деякі позиції замовникам доводиться чекати до року. Наприклад, час очікування мікросхем управління живленням у квітні збільшився до 23,7 тижнів, що приблизно на чотири тижні довше, ніж у березні. Терміни виконання замовлень на промислові мікроконтролери виросли на три тижні.
Найбільше у ситуації, що склалася, страждають дрібні фірми. Обслуговуючи у першу чергу великих замовників, виробники напівпровідників виконують їх замовлення за залишковим принципом. Зокрема, виробникам навушників доводиться чекати поставок понад 52 тижні. Намагаючись вийти з такої ситуації, деякі фірми змінюють дизайн продуктів, зміщують пріоритети, а в деяких випадках повністю відмовляються від проектів.
Не краща ситуація й у автомобільній промисловості. На даний момент замовникам нідерландської компанії NXP Semiconductors доводиться очікувати поставок автомобільних мікросхем більше 22 тижнів, тоді як наприкінці 2020 року час виконання замовлень становив 12 тижнів.
Ще один ключовий постачальник автомобільних мікросхем, швейцарська компанія STMicroelectronics минулого місяця збільшила терміни виконання замовлень до 28 тижнів, більш ніж на чотири тижні. За прогнозами, у 2021 році напівпровідникова криза коштуватиме світовій автопромисловості 110 млрд доларів. Саме стільки компанії втратять через дефіцит напівпровідників.
Частково ситуацію погіршують самі замовники, дублюючи замовлення та запасаючись чіпами, щоб убезпечити себе від перебоїв з поставками в майбутньому.
Не варто скидати з рахунків й ситуацію з коронавірусом. Так через підвищення рівня захворюваності на Тайвані найбільший контрактний виробник напівпровідників TSMC був змушений змінити графік роботи персоналу та переглянути формат очних взаємодій зі своїми клієнтами та партнерами.
Плюс до цього, місцеве Агентство водних ресурсів заявило про необхідність посилення економії води, що також загрожує виробництву. Але в самій компанії говорять, що заходи по економії води не вплинуть на її роботу.
Незважаючи на це, окремі учасники ринку розраховують, що нестача напівпровідникових компонентів зменшиться у другому півріччі 2021 року. Але більша частина експертів сходиться на тому, що ситуація налагодиться тільки через рік або навіть два.
Як раніше повідомляв Autogeek, Volkswagen знайшов винуватців напівпровідникової кризи на автомобільному ринку.