Гоночний електромобіль Lotus E-R9 заснований на технологіях гіперкара Evija.
Британська марка Lotus представила концепт гоночного електромобіля наступного покоління E-R9, який може з’явиться на старті перегонів на витривалість у сезоні 2030 року.
Новинка, «частково керована як автомобіль і частково літаюча як винищувач», стала демонстрацією футуристичного гоночного автомобіля наступного десятиліття та інновацій компанії в області електрифікації та аеродинаміки.
Lotus E-R9 розроблений підрозділом Lotus Engineering, який відповідає за проекти для зовнішніх клієнтів. Також над проектом працювала команда інженерів Річарда Хілла, головного спеціаліста з аеродинаміки в Lotus, та Луїса Керра, головного інженера по платформі електричного гіперкара Lotus Evija і за сумісництвом технічного директора Geely Group Motorsports International. За візуалізацію підготувала команда Lotus Design на чолі з шеф-дизайнером марки Расселом Карром.
Яскравий чорно-золотий кузов спорткара – явний натяк на новаторську спадщину Lotus у автоспорті, яка призвела до 13 чемпіонських титулів у Формулі-1. Абревіатура ER означає Endurance Racer, а цифра «9» – гоночний номер автомобіля Lotus Mark IX, на якому команда компанії разом з її засновником Коліном Чепменом дебютувала на «24 годинах Ле-Ману» у 1955 році. Якщо Lotus E-R9, як стверджують у компнії, вийде на старт у 2030 році, це буде присвячено 75-річчю Mark IX.
У електромобіля обтічна кабіна у стилістиці винищувача та рухомі кузовні панелі. Розташовані на дельтовидому профілі вони адаптуються під характер руху та регулюють потоки повітря (зменшують опір або збільшують притиск) як у ручному, так і в автоматичному режимах. Проходити повороти на високій швидкості E-R9 допомагають вертикальні площині на кормі.
Lotus E-R9 оснащений вдосконаленою електричної трансмісією, яка приводить в дію кожне колесо незалежно, а також системою векторизації крутного моменту (керуюча електроніка розподіляє крутний момент окремо між кожним колесом). Вперше ці технології компанія випробувала на електричному гіперкарі Lotus Evija.
«Щільність енергії та питома потужність батарей значно збільшуються з року в рік. До 2030 року у нас будуть батареї, які поєднають в собі найкраще з обох світів, а також можливість «гарячої заміни» під час піт-стопів», – запевнив Луїс Керр.
Як раніше повідомляв Autogeek, Lotus запропонує електромобільну платформу не тільки для Alpine.