Серійне виробництво «дешевих» акумуляторів для електромобілів почнеться у 2023 році.
На даний момент китайський уряд та місцеве міністерство промисловості і інформаційних технологій готує законодавчу базу для використання «батарей майбутнього». За інформацією видання Nikkei Asian Review, мова йде про натрієво-іонні акумулятори компанії CATL, найбільшого у світі постачальник акумуляторів для електромобілів.
Про їх створення було оголошено в липні цього року під час онлайн-брифінгу виробника. Тоді ж пролунала заява про те, що сформувати базову ланцюжок поставок нових батарей компанія планує у 2023 році.
Зі слів розробників, натрієво-іонні батареї мають ряд істотних переваг перед літій-іонними й при цьому повністю сумісні з ними. Нові елементи не тільки здатні швидше заряджатися, а й добре працюють при низьких температурах. Але найбільшою перевагою натрієво-іонних батарей є те, що в них не використовуються рідкісні метали. Попередньо, сировина для таких акумуляторів обходиться на 30% дешевше. Зокрема, натрій з мінімальними витратами можна добувати з морської води.
Єдиний недолік – більш низька, ніж у літій-іонних комірок щільність зберігання енергії. На даний момент у натрієво-іонних батарей цей показник становить 160 Вт·год/кг, але в CATL плануют його збільшити до 200 Вт·год/кг. Також у компанії заявляють, що налагодити виробництво нових батарей можна на тому ж обладнанні, що використовується для літій-іонних.
Очікується, що до 2025 року виробничі потужності CATL збільшаться в п’ять разів у порівнянні з 2020 роком. Частка натрій-іонних батарей в цих обсягах буде достатньо великою, щоб пом’якшити негативні наслідки для прибутку. Цілком ймовірно, новими батареями комплектуватимуть недорогі електромобілі з невеликим запасом ходу.
Як раніше повідомляв Autogeek, CATL презентували перше покоління електромобільних батарей з найкращими показниками роботи в мороз.