Menu
in

Лев на електротязі: перший тест електричного кросовера Peugeot e-2008

Мати електромобіль в лінійці моделей автовиробника сьогодні – must have, без якого нема чого робити на жодному поважному автосалоні. Але одна справа, коли це виставковий концепт із далекого майбутнього, і зовсім інша – коли це серійна модель.

AUTOGEEK вдалося спробувати справжню новинку – перший електричний кросовер від французької марки Peugeot. І зробити це одними з перших українських ЗМІ.

Насправді, захід, що відбувався серед дивовижної краси виноградників Провансу, мав на меті познайомити представників автомобільних медіа із новим кросовером Peugeot 2008: бензиновою та дизельною версіями, продажі яких от-от стартують в Україні.

Як раз сьогодні (26 лютого) було оголошено ціни на кросовер Peugeot 2008 в Україні.
Новинка буде запропонована в трьох комплектаціях – Active, Allure або GT-Line. Також це будуть три мотори: бензинові 1,2 PureTech 130 к.с. (від 496 300 грн), 1,2 PureTech 155 к.с. (від 577 600 грн) та турбодизель 1,5 BlueHDi 130 к.с. (від 608 300 грн).
!!! Жодна версія не передбачає механічної трансмісії.

В Європі ця модель вже встигла наробити галасу – її називають майже найочікуванішою автівкою 2020 року. І обкладинки відомих профільних журналів – тому явне підтвердження.

Проте, вишенкою на торті була можливість спробувати на тест-драйві передсерійну версію електричної версії Peugeot e-2008, серійне виробництво якого стартує тільки навесні 2020, а вже наприкінці року він має приїхати і в Україну. Адже зовні відмінностей майже немає.

Те, що це передсерійний зразок електрокросовера, майже не відчувалося. Окрім попереджень від організаторів тест-драйву, що подушки безпеки в автомобілі ще не встановлені: “Прохання не влаштовувати краш-тестів під час тест-драйвів”.

Зовнішність

На вигляд новий 2008 став більш схожим на старших братів по прайду – кросовери 3008 та 5008, які вже встигли сподобатися українським покупцям.

Варто тільки помітити, скільки їх зараз на дорогах міст та передмість. До речі, тут можна подивитися наш відеоогляд Peugeot 3008.

Фішка нового Peugeot 2008 – передня оптика. Фари нагадують або самі кігті лева, або сліди від кігтів лева. В обох випадках хижість у зовнішності – не перебір.

Словом, дуже вдала модель!

Щодо відмінностей від паливних версій. Насправді, вони є, але помітити їх не так просто. По-перше, лев на решітці радіатора має легкий зеленуватий відтінок.

По-друге, на передніх крилах помітні невеличкі літери Е з обох сторін.

А на кришці багажника назві моделі “2008” передує також літера Е, яка і вирізняє електричну версію поміж інших.

Ну і головне для електромобіля – зарядний порт під кришкою, яка в звичайних моделях надає доступ до паливного баку.

Плюс, звичайно ж, нема вихлопних труб під заднім бампером.

Інтер’єр

Зсередини електричний “лев” ще більш цікавий, ніж зовні. Повністю цифрова, навіть голографічна, приборна панель виглядає просто бомбезно! (Одразу вибачайте за надлишкові емоції – мабуть, повітря Провансу так діє).

Скільки я не намагався зробити відео її роботи, жодного разу не вийшло показати це так, як це бачить людське око. Здається, що деякі елементи просто висять у повітрі, та їх можна схопити руками.

Замість тахометра – залишок кілометрів, які дозволяє проїхати батарея на 50 кВтгод. А для отримання інформації про заряд та витрату енергії на панель приладів вивели окрему кнопку – значок блискавки.

Я розумію прагнення французів вразити покупця своїм дизайном, елементи якого запозичені через цікаві рішення. Наприклад, фізичні кнопки-клавіші – це дійсно результат натхнення дизайнерів власноруч створеним піаніно.

Проте рішення схрестити фізичні кнопки (нижче) з сенсорними (вище) – не найліпший варіант. Бо спочатку це збиває з пантелику – бачиш значок над кнопкою, і автоматично тиснеш на фізичну, але то вже інша функція. І доводиться привчати себе не плутати інформаційну кнопку про електрозаряд із підігрівом заднього скла, або не включати аварійну сигналізацію замість потрапляння у меню налаштувань.

Особлива радість – можливість заряджати смартфон безпровідною зарядкою. Але щоб нею скористатися, треба здогадатися, де саме ця зарядка ховається. А ховається вона під глянцевою кришкою попереду так званого важіля (насправді – джойстика) перемикання режимів руху (ледь не сказав “передач”). Бонус – якщо не хочете заряджати смартфон, або він не має такої функції, його можна розмістити на цій же відкритій кришці, щоб екран був у полі зору.

Дуже сучасно (я б навіть сказав – молодіжно) виглядає світлодіодна підсвітка салону авто. Можна вибрати серед 8 варіантів кольору свій за смаком та вподобаннями.

Стосовно місця. Тут його цілком достатньо як попереду (водієві та пасажиру), так і позаду. А крісла настільки ж зручні, наскільки красиві – гадаю, для них треба якийсь окремий огляд робити :)

Окремо зауважу про багажне відділення нового Peugeot 2008, яке має об’єм 434 літри. Але якщо скласти задні сидіння, можна отримати 1467 корисного об’єму для перевезення великих речей. Однак, у електричної версії об’єм трішки менший – 404 л. Все через наявність батареї.

Скільки їде і як заряджається

При повному заряді обіцяють 310 км до “нуля”.

Гадаю, це досить реальні цифри, бо маючи тестовий маршрут довжиною 50 км, ми з колегами повернули тестовий електромобіль із залишком, менше від стартового усього на 30 км. А “зниклі” 20 км нарекуперували.

Тобто рекуперація тут працює дуже ефективно – на довгих узвозах ми гарно підзарядили акумулятор.

При цьому є можливість обрати серед трьох режимів драйву: еко, нормал та спорт. А от рекуперація ефективно працюватиме лише на перших двох. Взагалі-то, тут є два режими рекуперації: D-mode – звичайний, який нагадує керування звичайним автомобілем з двигуном внутрішнього згоряння ті B-mode – режим підвищеної рекуперації задля більш швидкого відновлення заряду енергії.

Виробник предбачив як звичайну зарядку через порт Type2, так і швидку. Якщо ж ви маєте двозонний лічильник вдома, то варто скористатися дуже зручною функцією – відкладена зарядка.

Ви самостійно визначаєте, з якої і до котрої години буде заряджатися електромобіль, поки він підключений до мережі. Розглядається також можливість робити це через мобільний додаток MyPeugeot, а не тільки через меню мультимедіа-системи.

Мультимедіа

Нарешті, з’явився електромобіль середнього класу, в якому все зрозуміло з першого дотику. Це твердження може мати відношення і для цілого автомобіля, але я зараз про мультимедіа-систему.

В електромобілі вона штатна, але навіть з точки зору якості звучання – дуже пристойна. В паливних версіях можлива опція – преміум-аудіосистема Focal із 10 динаміками. Мабуть, щоб зовсім не хотілося лишати салон авто.

Вона максимально зрозуміла і продумана, тому не викликає жодних негативних реакцій: відгук тачскрін-дисплея дуже оперативний, все на своїх місцях. Навіть навігація на рівні.

Але якщо ви звикли до карт зі смартфону, за вас також можна порадіти – тут є вбудовані можливості законектити “голову” із телефоном за допомогою Apple Carplay або Android Auto.

Технічні характеристики Peugeot e-2008

Потужність – 136 к.с.
Максимальна швидкість – 150 км/год
Запас ходу – 310 км
Батарея – 50 кВтгод
Довжина – 4,3 м
Ширина – 1,77 м
Висота – 1,53 м

Підсумок

Підсумовуючи, відзначу такий момент: я мав змогу їздити на попередньому поколінні Peugeot 2008, і відчуття (навіть візуальні) набагато приємніші, ніж тоді, декілька років тому. Виглядає машинка дуже сучасно.

Дуже сподобалося, як розподілена вага автомобіля, враховуючи наявність батареї. Навіть на крутих віражах він ніби врізається в дорожнє полотно та впевнено тримає траекторію без надлишкових кренів та коливань.

Електромобілі дуже часто порівнюють зі смартфонами. Так от, розглядаючи Peugeot e-2008 як гаджет, кожен знайде собі щось до вподоби серед багацька доступних функцій. І Peugeot e-2008 буде відповідати щоденним завданням свого власника – для цього навіть не обов’язково використовувати всі його можливості.

Можна з впевненістю сказати, що це саме той випадок, коли апарат виявився вдалим у виробника, для якого це перша спроба створити електричний кросовер.

Основним конкурентом я наразі бачу Hyundai Kona. Так, корейці були одними з перших в цьому сегменті на українському (якщо ще враховувати JAC iEV7s) і досить непогано були розкуплені. Проте французи однозначно поки що б’ють їх дизайном. А от чи поб’ють ціною – побачимо дуже скоро.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Exit mobile version