Menu
in

Кінець епохи нафти: продажі традиційного палива знижуються з року в рік

Норвегія — країна електромобілів. Понад 90% нових автомобілів у цій країні повністю чи частково переміщуються на електротязі. Тут практично не продаються нові автомобілі на викопному паливі. До того ж це сталося, на кілька років раніше, ніж планувалося.

Така популярність електротранспорту цілком закономірно викликала падіння попиту на викопне паливо. За даними норвезького статистичного агентства SSB, у вересні продажі бензину та дизеля порівняно з аналогічним періодом 2022 року впали на 9%. Така тенденція спостерігається близько двох десятиліть. У середині 2000-х років дизельне паливо почало замінювати бензин, а тепер його витісняє електрика.

«Паливні» автомобілі, які ще залишаються на дорогах, поступово замінюють електромобілі. Щороку їхня кількість зменшується приблизно на 6-10%. А це означає, що через 10-15 років у Норвегії не залишиться жодного бензинового чи дизельного автомобіля.

І хоча Норвегія — лише одна відносно невелика країна, на її прикладі добре видно, що чекає нафтовидобувну галузь у найближчому майбутньому. Видобуток та продаж нафти стане нерентабельним.

Звичайно, є й інші фактори, що впливають на ситуацію на ринку, зокрема пандемія Covid-19, російське вторгнення в Україну та скорочення видобутку Саудівською Аравією. Все це сприяло тому, що останнім часом ціни на нафту на світовому ринку наблизилися до історичного максимуму 2010-х та кінця 1970-х років. Але саме це може прискорити кінець епохи нафти. Головне питання для будь-якого автомобіліста – ціна палива. Ніхто не хоче більше платити, то ж починає шукати альтернативу.

Зокрема, на цьому побудовано стратегію переходу Норвегії на електромобілі. Будучи нафтовою країною із середніми витратами на видобуток, Норвегія відображає справжню вартість нафти в споживчих цінах, демонструючи таким чином, що «паливні» автомобілі далеко не найекономічніший варіант.

Тоді як, наприклад, у США ціни на бензин штучно занижені. Непрямі субсидії американським нафтовидобувним компаніям складають приблизно 650 мільярдів доларів. Їхнє скасування прискорило б процес переходу на «зелені» джерела енергії та наблизило б кінець галузі.

Як раніше повідомляв Autogeek, Toyota пообіцяла твердотільні акумулятори, здатні забезпечити пробіг 1000 км.

За матеріалами: Electrek

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Exit mobile version