“ЗАЗ представив новий автомобіль – ZAZ Slavuta Nova” – такими заголовками вже котрий день поспіль інтернет-видання розважають українського читача. І все б нічого, якби на календарі не був 2020 рік.
Справа в тому, що цей автомобіль і справді було презентовано, але ще 4 роки тому – 28 травня в рамках Столичного Автошоу, яке відбувалося на Столичному шосе у Києві.
Саме тоді його показали широкому загалу, і тоді ж стало зрозуміло, що під брендом ЗАЗ планували випускати автомобіль китайського походження – Chery Riich G2.
З невідомих причин автомобіль так і не пішов у серію.
Але чомусь пішов у новинні стрічки. Як вдалося дослідити “Автогіку”, першим відзначилося видання “Голос Запорожья“, чий редактор опублікував новину з посиланням на… А ні на що.
“Запорожский автомобилестроительный завод представил новую обновленную модель «Славуты». Соответствующие фото были опубликованы в сети”
І дійсно, не написано ж, коли саме було опубліковано ті фото. І наче не збрехали.
Проте новина здалася надто цікавою для редакторів стрічок новин інтернет-видань посерйозніше за “джерело”. І ось маємо “цікавий” порядок денний, до якого вже включено фейкову новину.
Ось скрін стрічки новин Google. Досить показово, погодьтеся.
Нехай пробачать нас колеги з інших видань, але більш за все прикро було бачити новину на сайті Liga.net (особисто знаю і поважаю багатьох, хто там працює – прим. Є. Муджирі), над якою висіла плашка з пропозицією фінансово підтримати якісну журналістику.
Саме тому ми і звернулися до редакції з повідомленням про фейк. До честі Liga.net, новину досить швидко прибрали.
Можна довго обговорювати та з’ясовувати причини появи таких новин (жага до трафіку, малі зарплатні в редакторів або їхня кваліфікація), а можна витратити дві хвилини свого робочого часу на те, щоб перевірити інформацію.
Наприклад, отак:
Два речення в приват прес-секретарю “УкрАвто” Дмитру Скляренку – і вам не доведеться червоніти через сумнівної якості новини.
До речі, підтримати якісну журналістику можна за посиланням: https://www.patreon.com/autogeek