В Європі за підсумком минулого року частка автомобілів на електротязі зросла досягла 10%.
Однак 2020 рік не показав значного росту у порівнянні з попередніми, хоча й зміг втриматися на рівні 2019 року.
Не залишилася осторонь й Україна. Так, за підсумками першого півріччя 2020 року обсяги парку українського електричного транспорту перевищили позначку у 50 тисяч (разом з гібридами), а це у 3,4 рази більше, ніж у Польщі.
Однак тут потрібно згадати про те, що понад 90% продажів в Україні припадає на вживані електромобілі – нові автівки просто не по кишені для більшості українців.
Проте вирішити це питання може здешевлення вартості акумуляторів, але призведе до зниження ціни на електромобілі. Так, протягом 10 років ціни на літій-іонні батареї вже знизилися на 89% (з 1 100 доларів за кіловат-годину у 2010 році до 137 доларів) і будуть знижуватися і далі, прогнозують експерти.
Ще однією перепоною до розширення ринку автомобілів на електротязі є недостатньо розвинена інфраструктура. Однак в Україні справи з цим не такі вже й погані – ми також випереджаємо такі країни, як Польща, Угорщина, Чехія, Словаччина. Так, кількість зарядних станцій в Україні у 6,8 разів більше, ніж в Польщі. Тобто в Україні на один пункт зарядки припадає близько 5 електромобілів.
Попри всі ці переваги Україна й досі лишається пасивним споживачем за розвитком електромобільності, однак, цілком ймовірно, що зовсім ми можемо перетворитися на країну-виробника та країну-експортера електротранспорту.
Вирішити це питання можуть законопроекти №3476 та 3477, які створюють умови для розвитку електромобілів в Україні.
Як раніше повідомляв Autogeek, Україна співпрацюватиме з Нідерландами у розвитку електротранспорту та транспортної інфраструктури.
За матеріалами: fra.org.ua