Menu
in

Готуємо автомобіль до зими: що перевірити та що покласти в багажник

Зимовий сезон висуває найсуворіші вимоги до автомобіля та водія. Тому до холодної пори року варто завчасно та комплексно підготуватись, аби запобігти неприємним “сюрпризам”, зокрема, десь у дорозі далеко від дому. Ми підготували ключові поради стосовно того, що треба перевірити та що покласти в авто, аби не дозволити зимі втрутитись у ваші плани.

Що треба перевірити?

Шини. Заміна літніх шин на зимові з настанням холодної пори року – це обов’язкова операція, яку повинні виконувати усі водії, які регулярно експлуатують своє авто взимку. Експерти рекомендують змінювати шини, коли середньодобова температура опускається нижче +7 градусів за Цельсієм. Якщо авто переважно експлуатується вночі, чи зранку та ввечері, то перевзуватись краще раніше. Якщо ж машина більше їздить вдень, то з візитом на шиномонтаж можна трохи почекати, аж доки денна температура залишатиметься нижче 7 градусів.

“Перезуватись” краще на сертифікованому сервісі, адже його працівники мають спеціальний інструмент для проведення шино-монтажних робіт, знають точну силу затягування колісних болтів, користуються сучасними верстатами і обладнанням, яке не пошкодить вартісні диски та шини. До того ж, офіційний сервіс може запропонувати послугу зберігання шин, перевірку стану літніх на наявність проколів та інших пошкоджень, або запропонувати спеціальні пакети для їх транспортування.

Нарешті, у гарному шинному сервісі як правило є зона очікування для водіїв – з Wi-Fi, кавою, кріслами та іншими опціями, які дозволять з комфортом чекати готовності свого авто.

Склоочисники та омивач скла. Осінньо-зимовий період збільшує навантаження на склоочисники, адже суттєво зростає кількість опадів, на дорогах більшає бруду, піску, солі тощо. Тому з настанням холодів склоочисники, які вже майже вичерпали свій ресурс, можуть залишати “пропуски”, або й надірватись. Останнє може викликати навіть пошкодження скла – металевий каркас “двірників” залишить на ньому подряпини. Замінити склоочисники зазвичай можна самостійно. Але за бажанням власника цю процедуру можна додати до робіт з сезонного обслуговування або регламентного ТО.

Разом з заміною “двірників” треба залити зимову рідину омивача, стійку до морозів. Можна скористатись готовою рідиною, або розвести концентрат і таким чином самостійно розрахувати її потенційну температуру замерзання в залежності від регіону експлуатації автомобіля. Ми радимо заливати повну ємність (3-5 літрів залежно від моделі авто), адже взимку вона спустошується набагато швидше. Але перед заливанням не забудьте “випшикати” з бачка літню рідину.

Освітлення. Взимку суттєво скорочується світловий день, тому авто набагато більше експлуатується з увімкненими фарами та габаритними ліхтарями. Департамент сервісу корпорації “УкрАВТО” радить сенс на спеціальному стенді перевірити правильність регулювання фар головного світла, а також їхню яскравість, адже деякі види ламп з часом тьмянішають. Майте на увазі, що габаритні вогні, хоч вони не освітлюють вам дорогу, не менш важливі, адже завдяки ним вашу машину можуть вчасно побачити інші водії. Тому слід перевірити справність усіх ламп і стан (чистоту з середини) розсіювачів у зовнішньому освітленні авто.

Також через експлуатацію авто з більшою кількістю споживачів (фари, “двірники”, обігрів сидінь та дзеркал, вентилятор “пічки” тощо), не зайвим буде перевірити ефективність генератора та стан акумулятора. Можливо, перший доведеться обслужити, а другий – підзарядити або замінити.

Кондиціонер. Може здатись дивним, що ми наголошуємо на перевірці системи кондиціонування напередодні зими. Але крім охолодження салону кондиціонер має ще одну корисну функцію – він осушує повітря. А це допомагає боротись з запотіванням лобового скла та бокових вікон, що спричиняється надмірною вологою та перепадами температур ззовні та в авто. Не забувайте, що запотівання безпосередньо впливає на видимість з-за керма, особливо у темну пору доби. До речі, на чисте, гарно вимите зсередини скло волога осідає не так охоче, як на брудне.

Паливо. Взимку намагайтесь тримати бак якомога повнішим. Це мінімізує утворення в ньому конденсату, який шкодить паливній системі авто. Взимку треба бути особливо уважними власникам дизельних машин. Або заправляйтесь на перевірених  АЗС гарантовано зимовим дизпаливом, або тримайте в багажнику спеціальну присадку, яка запобігає загущенню солярки та покращує її змащувальні властивості за низьких температур. Власникам електричних автомобілів буде корисно планувати зарядку заздалегідь, оскільки холодна погода скоротить дальність поїздки.

Стан охолоджувальної рідини. Не зайвим буде перевірка стану охолоджувальної рідини (антифриз) двигуна. Якщо рідина не відповідає нормам її необхідно буде замінити, у іншому випадку при значному падінні температури це може призвести до значних витрат і навіть заміні блоку двигуна. Особливу увагу даному питанню необхідно приділити власникам електричних автомобілів, де стан охолоджувальної рідини являє собою один з ключових параметрів експлуатації автомобіля.

Що варто покласти в авто на зиму

Пляшка омивача скла. Недаремно автомобілісти жартують, що взимку бувають періоди, коли витрата омивача більша, ніж палива. Це буває на трасах у снігопад за плюсової температури, або коли дороги щедро посипані сольовою сумішшю. Саме тому рекомендується мати в машині невеликий запас рідини для омивача, щоб у разі закінчення заправити бачок, заїхавши у найближчу “кишеньку” на дорозі. Можна тримати і літрову пляшку, і 5-літрову каністру – все залежить від наявності місця у багажнику та його конфігурації. Але врахуйте, що через вміст спирту зимова рідина є досить текучою та летючою: ретельно перевіряйте герметичність тари та не розміщуйте її кришкою набік.

Щітка та скребок. Навіть у несніжну зиму вам може знадобитися  пластиковий скребок проти льоду. Ми рекомендуємо обирати подвійні скребки – з пластиковою та гумовою робочими поверхнями. Намагайтесь користуватись м’якою стороною, щоб мінімізувати ризик подряпати скло та лакофарбове покриття кузову. І тільки коли жорсткості гумового “леза” буде недостатньо, застосовуйте тверду пластикову поверхню шкребка.

Ще невелика порада – не зберігайте щітку або скребок таким чином, щоб для їх діставання необхідно було відкривати водійські двері. У такому випадку при першому відкриванні дверей, неприбраний сніг та лід насипляться на ваше крісло. Крім того, корисно  мати з собою чи в машині спрей для розморожування замків – навіть якщо ваше авто має дистанційне керування замками дверей, такий препарат може знадобиться для розморожування, наприклад, лючка паливного бака, замка капота тощо.

Розморожувач. Ефективний помічник для шкребка – рідина-розморожувач скла, такий засіб у пляшці з розпилювачем або в аерозолі бажано прописати у вашому багажнику ще з осені.

Лопата. В останні роки морозні зими стають рідкістю, але не можна виключати, що трапиться хоча б кілька днів із снігопадами та заметіллю. На такий випадок у багажнику треба мати лопату, причому бажано не складну, а більш-менш повноцінну. Вона допоможе вибратись із снігового замету на стоянці, куди не дістається техніка прибиральників, а також може знадобитись вашім колегам-водіям, які опиняться у схожій ситуації.

Ланцюги на колеса. Протибуксувальні ланцюги на колеса стануть в нагоді, якщо ви збираєтесь на зимовий відпочинок у гори, де випадає суттєво більше опадів, та куди не завжди вчасно дістається прибиральна техніка. Також ланцюги треба мати, якщо ви часто мандруєте десь у віддалений місцевості, наприклад, до вашої дачі. Окрім того, у деяких країнах Європи (Австрія, Чехія, Німеччина, Словаччина та ін.) є дороги, проїзд якими взимку можливий лише за наявності ланцюгів на колесах. Але перед тим, як відправлятись у дорогу, де вам можуть знадобитись ланцюги, варто потренуватись у їх одяганні – процес вимагає певного досвіду. Відеоінструкції з легкістю можна знайти в мережі інтернет.

Дроти для “прикурювання” (“крокодили”). Цей доволі популярний взимку девайс знадобиться, щоб у випадку розрядженого акумулятора запустити двигун від іншої машини. Навіть якщо ви впевнені у технічній справності електрообладнання вашої “ластівки”, від сюрпризу у вигляді невимкненої аудіосистеми чи забутого на цілу ніч салонного освітлення ніхто не застрахований. Зазначимо, що нескладний алгоритм “прикурювання” важливо вивчити ще перед користуванням дротами, аби не завдати шкоди електрообладнанню обох автомобілів.

Буксирувальний трос. Звичайно, що трос повинен бути в автомобілі постійно, якщо-ж ви досі не придбали собі такого помічника варто знати, що взимку він може допомогти вам витягти ваш застряглий автомобіль або автомобіль інших водіїв. Також не варто забувати, якщо ви опинились в екстреній ситуації і потрібно швидко евакуювати автомобіль, буксирувальний трос може бути дуже корисним.

Замість висновку

Від підготовки машини до зими залежить її безпроблемна експлуатація в холодну пору року. Тож взявши до уваги наші поради, ви зможете зекономити власний час та убезпечити себе від незапланованих фінансових трат і малоприємних клопотів на холоді.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Exit mobile version