Menu
in

Глобальні продажі електромобілів і гібридів зросли у 1,5 рази та становили 10,5 млн штук у 2022 році – статистика

Глобальні продажі електромобілів залишаються високими. Загалом у 2022 році було поставлено 10,5 мільйонів нових електромобілів та гібридів, що підключаються. Це на +55% більше, ніж у 2021 році. Детально про статистику – у матеріалі від порталу EVvolumes.com, який спеціалізуєьбся на підрахунку проданих електромобілів у світі.

За даними EVvolumes, регіональна модель зростання змінюється. Після 2 років стрімкого зростання продажів у Європі, у 2022 році електромобілі зросли там лише на 15% порівняно з 2021 роком. Слабкі загальні ринки і постійний дефіцит компонентів взяли своє, що посилилося війною в Україні.

Продажі електромобілів у США та Канаді зросли на 48% порівняно з попереднім роком, незважаючи на слабкий загальний ринок легких автомобілів, який впав на 8% протягом 2022 року. У другій половині 2022 року відбулося обережне відновлення автомобільних ринків у порівнянні з низькими результатами другого півріччя 2021 року. Глобальні продажі легкових автомобілів у 2022 році, 81 мільйон одиниць, все ще були на -0,5% нижчими, ніж у 2021 році, і на -15% нижче рівня до 2020 року.

Продажі електрифікованих авто у Китаї подолали всі зустрічні вітри, з якими країна зіткнулася (криза нерухомості, спалахи Covid та локдаун), і зросли ще на +82% у порівнянні з 2021 роком. BYD збільшив продажі більш ніж утричі до 1,85 мільйона одиниць, що робить його №1 у світовому рейтингу продажів, якщо врахувати їхні 944 500 продажів PHEV. Якщо врахувати лише електромобілі, Tesla все ще лідирує з великим відривом у 1,31 мільйона одиниць, поставлених у 2022 році.

У 2022 році плагін-гібриди PHEV становили 27% світових продажів всіх Plug-in порівняно з 29% у 2021 році. Незважаючи на те, що обсяги їхніх продажів все ще зросли, їхня частка в структурі автомобілів, які можна заряджати від розетки, скорочується, стикаючись із скороченням стимулів і покращення пропозицій для 100%-них електромобілів (BEV).

Зростання продажів все більше залежить від ступеня електрифікації. У той час як BEV зріс на 59%, а PHEV на 46%, гібриди, що не підключаються до розетки, зросли на 15%, а м’які гібриди – на 1% порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Глобальні продажі транспортних засобів, які можна заряджати від електромережі (10,5 млн), вперше в 2022 році були вищими, ніж у тих, які не можна заряджати від мережі (8,4 млн). Продажі автомобілів лише з ДВЗ впали на 7%; їхня частка у світових продажах легких автомобілів становить 76,8% порівняно з 82,2% у 2021 році.

Водневі автомобілі (FCEV) залишаються неактуальними; у 2022 році їхні поставки залишилися на рівні 15 400 одиниць, що становить 0,02% світового річного обсягу легкових автомобілів.

Швидке впровадження електромобілів на слабких автомобільних ринках ще більше підвищило частки електромобілів. BEV (9,5%) і PHEV (3,5%) склали 13% світових продажів легких автомобілів у 2022 році порівняно з 8,3% у 2021 році.

Норвегія мала найвищу частку ринку електромобілів (BEV 71% + PHEV 8%), Китай мав 27%, Європа 20,8% і США 7,2%. Ринками, що зростають найшвидше, були Індонезія (з 1 тис. до 10 тис.), Індія з +223% до 50 тис., майже всі BEV, Нова Зеландія +151% до 23 тис. з часткою ринку 20%. Пропозиція та впровадження електромобілів зараз швидко поширюється на південній півкулі нашої планети.

Щодо прогнозованих продажів на 2023 рік, то можна очікувати 14,3 мільйона електромобілів, зростання на 36% порівняно з 2022 роком, при цьому кількість BEV досягне 11 мільйонів одиниць, а PHEV – 3,3 мільйона одиниць. До кінця 2023 року експерти EVvolumes очікують, що в експлуатації буде близько 40 мільйонів електромобілів, враховуючи легкі транспортні засоби, 73% — це BEV, а 27% — PHEV.

Електромобілі стійкі до падіння ринку

Більшість розвинутих автомобільних ринків зазнали подвійного падіння продажів у період з 2020 по 2022 рік. Після кризи Covid у 2020 році та відновлення на +5% у 2021 році продажі у 2022 році знову впали на 0,5% порівняно з 2021 роком, причому країни з розвиненою економікою втратили 5-10% продажів автомобілів.

Тим часом більшість країн, що розвиваються, зокрема Індія та країни АСЕАН (Асоціація держав Південно-Східної Азії), продовжують потужне відновлення. Продажі електромобілів перевищили показники на 21% у Європі, на 87% у Китаї, на 55% у Північній Америці та на 78% на ринках, що не входять до тріади. У той час як світові продажі легких автомобілів впали на -0,5% в порівнянні з минулим роком, BEV і PHEV зросли на +55%.

Відносна слабкість у зростанні електромобілів у Європі пов’язана з бумом електромобілів у 2020/2021 роках і наслідками війни в Україні. Китай є найбільшим ринком електромобілів, на нього припало 59% світових продажів електромобілів у 2022 році. Його роль як найбільшої виробничої бази електромобілів ще сильніша: 6,7 мільйона одиниць, 64% світового обсягу, вироблено в Китаї.

Майже 580 000 електромобілів було експортовано з Китаю, більшість з них (407 тис.) від західних брендів. Найбільшими експортерами були Tesla, SAIC, Dacia, Polestar, Volvo, Lynk & Co, BMW і BYD. Усі інші експортували менше 10 000 одиниць кожен.

Рейтинг виробників електромобілів та плагін-гібридів

Значне збільшення продажів електромобілів дозволило майже всім виробникам збільшити продажі у 2022 році. Глобальні поставки електромобілів загалом зросли на +55% у порівнянні з минулим роком. Виробники, які розвиваються швидше, збільшили свою частку в секторі електромобілів.

BYD продала більш ніж у 3 рази більше BEV+PHEV порівняно з 2021 роком, завдяки збільшенню продажів існуючих моделей, успішному представленню нових моделей і повністю зосередженню виробництва та продажів на BEV та PHEV. Безкоштовні варіанти були припинені до квітня 2022 року. Тепер BYD є найбільшим виробником PHEV і перемістився з №3 у 2021 році на №1 для BEV і PHEV разом узятих.

Tesla лідирує у світових продажах BEV з великим відривом, з часткою 17% від усіх BEV, проданих у всьому світі. Зростання в річному обчисленні становило +40%, менше, ніж у секторі, але з високої бази.

Група VW збільшила продажі електромобілів лише на +10%, залишившись на рівні в Європі порівняно з минулим роком; BEV виграли, тоді як PHEV втратили. Зростання в Китаї склало +44% р/р і +18% в Північній Америці. Найпопулярнішими електромобілями групи були VW ID.4, ID.3, Skoda Enyaq і Audi Q4 e-tron, усі вони BEV і всі побудовані на єдиній платформі MEB.

Wuling Mini EV досяг свого піку продажів. З цієї причини GM отримав лише +13%. Без урахування електромобілів Mini загальне зростання GM для електромобілів склало 68%.

Stellantis збільшив частку сектору електромобілів у Європі та США, але через невелику присутність у Китаї Stellantis не міг брати участь у швидкому зростанні там. Приріст обсягу на +34% все ще кращий, ніж у багатьох інших західних OEM.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Exit mobile version