Водень розглядають як альтернативу електриці, зокрема, для вантажівок середньої та великої дальності. Але перехід на водень стикається з великими проблемами, більшими ніж потенційні вигоди від цього. Є кілька вагомих причин, з яких далекомагістральним автопаркам варто віддати перевагу електриці.
Перша у цьому списку – доступність зарядної інфраструктури для електромобілів, і не лише у містах, а й у депо, автопарках та на автомагістралях. Тоді як розвиненої мережі водневих зарядок немає на жодному континенті. В даний час експлуатуються лише кілька таких станцій й практично всі вони знаходяться у Каліфорнії. Не варто скидати з рахунків і велику вартість їх будівництва та експлуатації. Створення громадської мережі вимагає великих інвестицій, а попит на водневі автомобілі недостатній для виправдання затрат.
Саме виробництво водню – процес дуже енерговитратний. Тоді як електрика з кожним роком стає дедалі чистішою та ефективнішою. Можливість перетворювати різні первинні джерела в електрику дозволяє створити більш гнучкий, стійкий та чистий ланцюжок поставок. Коштує вона недорого й доставляється у всі місця, де є розетка. Що робить електрику очевидною перевагою для «зелених» автопарків, кількість яких постійно зростає.
Ще один фактор – вартість водневих паливних елементів та заправних станцій. На даний момент вони перевершують акумуляторні блоки електромобілів та зарядні станцій. У перспективі, за ціною вони зрівняються, але чи встигне за цим попит на воднемобілі, залишається під питанням.
Не менш важлива для порівняння цих двох технологій – безпека. Якщо сучасні акумулятори в цьому сенсі просунулися вперед, то водень залишається легкозаймистим газом. У разі аварії водневі автомобілі можуть виявитися небезпечнішими за електромобілі.
І що важливо, в той час як розробники електромобілів майже кожен день представляють нові і нові моделі, водородомобілями займаються одиниці. Найближчими роками час заряджання батарей може значно скоротитися. А це багатьох зупиняло від купівлі електромобіля. Також з року в рік ефективнішими стают і акумулятори. Все це не сприяє просуванню водню як життєздатного альтернативного палива.
Як раніше повідомляв Autogeek, Fiat показав гібридний кросовер моделі 600 з запасом ходу на електротязі в 1 кілометр.
За матеріалами: ChargePoint