Китайські автодилери, які активно співпрацюють із російськими компаніями, днями отримали офіційний лист від компанії Zeekr, яка входить до холдингу Geely. У ньому йдеться про повну заборону продажу преміальних електромобілів до росії після 30 червня.
Про те, що Zeekr запровадив заборону на продаж своїх електромобілів до росії, стало відомо з дилерської розсилки. Жодних подробиць у розсилці не було: автобудівельник не пояснив своїм партнерам причини і не розповів про штрафи, які будуть накладені у разі порушення заборони. У листі вказали лише дату – 30 червня.
Це вже не перший приклад такої поведінки китайських компаній на російському ринку, де зараз вони отримали повний картбланш після уходу провідних автомобільних виробників цивілізованого Заходу. Наприклад, минулого року з виходом оновленої моделі Voyah Free також запроваджувалась заборона на постачання машин з Китаю. Нібито такий куплений автомобіль у росії буде “цеглою”.
Але якщо з Voyah подібне рішення було цілком логічним, оскільки “сірі” поставки заважали “офіційним”, то про Zeekr того ж не скажеш. Цей бренд преміальних електромобілів у росії не представлений, тож і «прибирати конкурентів» виробнику не потрібно. Загалом заборона виглядає дивно — особливо з огляду на той факт, що машини користуються в росії відносно високим попитом. За офіційною статистикою, в 2023 році в росії було продано близько 13 000 автомобілів марки Zeekr.
Зважаючи на все, заборона на ввезення Zeekr “по-сірому” торкнеться не лише російських вигонщиків, а й білоруських. У деяких білоруських компаніях підтвердили, що їм теж надійшло повідомлення від китайських партнерів: з 1 липня купівля та доставка електрокарів преміального бренду до білорусі щодо паралельного імпорту стане неможливою.
Ця ситуація виглядає досить дивно, оскільки тільки в березні 2024 року в білорусі було відкрито перше офіційне представництво бренду Zeekr.