Якщо казати про можливість купити електромобіль за $10 000, мова, перш за все, буде йти про вживані авто. Адже український EV-бум почався декілька років назад, і частина електромобілів вже вийшла на ринок вживаних автівок (а багато з них там і починали свою українську кар’єру), загалом популярні електромобілі стали це більш доступними. Тому ми підготували перелік ТОП-5 моделей, які можуть позмагатися за титул найкращого варіанту електромобіля для купівлі за $10 тис., плюс-мінус $1 тис.
Nissan LEAF
Так-так, без нього нікуди: наш перелік відкриває електромобіль Nissan LEAF. Він пропонує досить пристойні якості, що не втратили актуальності з часом: оптимальні габарити та простір салону, місткий багажник, комфортну підвіску, достатню потужність (109 к.с.) та динаміку.
В салоні вас зустрічають безліч дисплеїв, а також грайливі прилади та органи керування. Проте при детальному знайомстві, електромобіль Nissan LEAF доводить, що він зовсім не іграшка: у нього гарна опрацьована ергономіка та посадка для водія, передбачені додаткові режими руху («ЕСО» та «В» для рекуперації), є версії з підігрівом не тільки передніх сидінь, а й заднього дивану.
Хтось скаже, що сьогодні Nissan LEAF стоїть у кожному другому дворі, це не оригінально. Але з точки зору ринку вживаних авто, популярність – це чудово!
По-перше, є широкий вибір варіантів для купівлі, серез яких обов’язково знайдеться варіант саме для вас.
По-друге, якщо гарно пошукати, то на верхівці окресленого цінового діапазону знаходяться навіть версії з АКБ на 30 кВт*год. Такі новими могли проїхати до 250 км, проте вживаний електромобіль подолає 150-200 км. Від стандартної версія Nissan LEAF с акумулятором на 24 кВт*год зараз потрібно очікувати 100-120 км – ну а що ви хотіли, роки беруть своє.
По-третє, для Nissan LEAF досить просто знайти потрібні запчастини та спеціалізований сервіс. Врешті решт, навіть на ринку вживаних авто електрокар Nissan LEAF займає положення, аналогічне собі новому: це максимально універсальний варіант на кожен день для масових продажів та широкого кола покупців.
Renault ZOE
Компактний хетчбек Renault ZOE дещо поступається в потужності (88-92 «коней», в залежності від конкретної версії) та габаритах вищезгаданому «японцю», проте у «француза» також є свої переваги. Наприклад, він завжди у європейській специфікації, тут не існує США-версій. Він по-європейські компактний, що може бути критично важливим на тісних вулицях у центрі міста.
Незважаючи на невеликі розміри, перед нами все також сімейна модель: в салоні легко розмістяться двоє дорослих на передніх зручних м’яких сидіннях, та двоє дітей-підлітків на задньому дивані. При цьому передня панель приваблює лаконічнім виглядом з інтегрованими кольоровими дисплеями (центральній сенсорній та ще один замість традиційної панелі приладів), а багажний відсік цілком відповідає вимогам до щоденних перевезень.
Є у моделі Renault ZOE і свої особливі переваги. Приклад, зарядний пристрій Chemeleon, що може приймати 3-фазний струм потужністю 22-43 кВт. Завдяки цьому для повної зарядки акумулятора на 22 кВт*год потрібно лише близько години часу.
А ще електричний хетчбек дуже легкий за зручний у керуванні: мінімум налаштувань для руху, він наче все робить сам – ідеальний варіант для міста та найближчих околиць! На що натякає і запас ходу: розраховуйте на 100-150 км. Нажаль, але версія ZE 40 зі збільшеним акумулятором та запасом ходу коштує дещо більше означеного діапазону.
KIA Soul EV
Напевно, один з найкращий зразків практичності серед електромобілів даного класу та ціни. Адже до зручного кузова і місткого багажника (все це є у Nissan LEAF та Renault ZOE), корейський електромобіль KIA Soul EV ще й додає формат «кроссовера»: легша посадка, збільшений кліренс, готовність до руху по легкому бездоріжжю. Проте лише саме «легкому» – привод тільки на передні колеса.
Конструкція та салон опрацьовані так, наче розробники намагалися передбачити взагалі «все-все-все». Наприклад, пропонується два режимі руху: звичайний «D» (Drive, рух накатом) або режим «B» (Brake, інтенсивна рекуперація).
Для водія та пасажирів передбачені зручні сидіння і вдосталь простору. Та й багажний відсік зручний: майже 300 літрів об’єму, ніші для дрібниць і подвійна підлога. А ще клімат-контроль може працювати по алгоритму Driver Only – тобто, подавати охолоджене повітря лише в зону водія, що зменшує витрати енергії і дозволяє проїхати більше. Скільки саме?
Акумулятор на 27 кВт*год у випадку нового електромобіля забезпечував запас ходу 150-212 км, проте зараз варто розраховувати на 130-150 км для вживаного екземпляру KIA Soul EV. Так, це не будуть швидкі кілометри (потужність електромотору 111 к.с.), проте це будуть комфортні й зручні кілометри.
А ще великою перевагою KIA Soul EV є його зв’язок зі звичайними версіями, що були досить популярні в Україні. Це означає легкість пошуку запчастин та деталей (окрім електричної частини), завдяки чому експлуатація та утримання будуть простими і недорогими. Ідеал практичності серед електромобілів за такі гроші? Можливо, можливо…
Chevrolet Spark EV
Рідкісний, проте дуже цікавий електромобіль – ба, навіть більше: це справжня ракета для міста! Адже тут поєднано компактні розміри та найбільш потужний двигун у цій добірці: рівно 100 кВт або 136 «конячок»!
Незважаючи на свій невеличкий 3,7-метровий кузов, електромобіль пропонує вдосталь місця для чотирьох людей. Адже тяговій акумулятор вдалося дуже компактно інтегрувати в нижню частину електромобіля. За номінальної ємності лишень 21 кВт*год, навряд чи хтось справді розраховував на довгу подорож: навіть у стані нового, компакт-кар Chevrolet Spark EV міг подолати близько 130 км, а тепер варто розраховувати на запас ходу близько 100 км.
Проте це будуть веселі кілометри: прискорення 0-100 км/год лише за 8 секунд! Водій зрадіє, пасажири будуть вражені. Проте не зможуть взято з собою багато речей: багажний відсік дуже малий. Ось такий дивний електромобіль. Проте будьте певні – він точно не залишить вас байдужим і змусить багато посміхатися.
FIAT 500e
Стиль помножити на драйв, а потім додати мі-мі-мішності – ось що таке FIAT 500e! Навіть звичайний FIAT 500 дивує дизайном у ретро-стилі, який спочатку виглядає оригінальним, а потім водночас перейшов у стан «класики». А електромобіль FIAT 500e додає ще й цікаві акценти у вигляді контрастного забарвлення бамперів.
В салоні – також приємний дизайн та РК-монитор замість панелі приладів. До речі, саме FIAT 500e першим у сімействі 500-х отримав таку сучасну панель приладів. Крім того, електромобіль вирізняється кнопковим селектором замість традиційного важеля трансмісії. Нажаль, електрична версія вирізняється також і тісним салоном: акумулятор (24 кВт*год) просто не було куди встановити, тому його розмістили в задній частині кузова – під сидінням, ще й попутно зменшивши й так невеликий простір для ніг пасажирів заднього ряду.
Причому електромобіль FIAT 500e не вирізнявся гарною економічністю: навіть для нового було заявлено 140 км запасу ходу, а для вживаного потрібно розраховувати максимум на 100-110 км дистанції.
Проте він їде класно (113 «конячок»), ще краще виглядає, дарує позитивні емоції своїм салоном. Та й запчастини знайти не проблема: багато деталей (ходова частина, гальмівні колодки, частково салон та кузов) підходять від звичайного FIAT 500. Справжній фан-електромобіль, що не прагне витрусити з вас останні гроші.
Інші варіанти бюджетних електромобілів
Насправді ринок вживаних електромобілів не обмежується лишень вищезгаданою «п’ятіркою».
Наприклад, до переліку можна додати Ford Focus Electric: потужний та «драйвовий» конкурент Nissan LEAF, проте з невеликим багажником (там АКБ) і мінімальним запасом ходу.
Ще одним рідкісним варіантом з акумулятором в багажнику є седан Renault Fluence ZE: комфортний у русі та просторий для пасажирів, хоча також з невеликою дистанцією автономного пробігу.
Якщо вас цікавить виключно електромобіль для міста, то зверніть увагу на Smart ED. Так, лише два місця і маленький акумулятор, проте за вищеозначені кошти можна придбати максимально «свіжий» електромобіль з мінімальним пробігом.
А якщо потрібен електричний фургон для роботи, то зустрічаються пропозиції щодо продажів Renault Kangoo ZE – він їде недалеко, проте везе багато.
Врешті решт, можна стати великим оригіналом та зупинити свій вибір на Mitsubishi i-MIEV: невеличка, проте справжня японська «екзотика».
Як то кажуть: було б бажання та кошти на втілення своєї мрії – а вибір є завжди!