Menu
in

Експерти перевірили якість бензину А-95 на українських АЗС: не все так однозначно

Споживання скрапленого вуглеводневого газу в Україні в 2019 році збільшилося до 2,03 млн т (+ 11,1%) у порівнянні з 2018 роком. Більш того, в минулому році обсяг ринку автогазу вперше перевищив обсяг ринку бензину, який в 2019 р склав 1,95 млн т. 

Зниження споживання бензину в Україні викликано зростанням реєстрацій б/в іномарок, велика частина яких мають дизельні двигуни, а також переобладнанням як нових, так і старих авто на роботу на газі.

На тлі цих тенденцій на перший план виходить якість пропонованого автолюбителям бензину. В Інституті споживчих експертиз провели чергову перевірку найбільш популярного 95-го бензину. Експерти приділили увагу не тільки великим мережам АЗС, а й більш скромним дистриб’юторам автомобільного палива. У цьому дослідженні були відібрані зразки 11 мереж – WOG, KLO, Chipo, Parallel, Glusco, ANP, UPG, SunOil, Grand petrol, Avantage і Marshall.

Проби було відправлено в сертифіковану лабораторію, де їх досліджували на відповідність нормативам профільного ДСТУ 7687:2015 (бензин А-95-Евро5). Зразки було перевірено за основними параметрами – октанове число, вміст сірки, об’ємні частини ароматичних вуглеводнів, бензолу, етанолу і метанолу. З 12 зразків тільки один виявився невідповідним вимогам ДСТУ.

В першу чергу було перевірено найголовніший для роботи двигуна параметр – октанове число, яке характеризує стійкість палива до детонації – передчасного згорання бензину в камері згоряння. Детонація шкідлива для мотора не тільки підвищеною витратою палива і зниженням потужності, але і передчасним зносом двигуна через зайві навантаження. 

Октанове число вимірювали по дослідному методу, відповідно до якого норматив встановлений на рівні не нижче 95,0 одиниць.

Всі зразки вклалися в норматив, відмінні показники продемонстрували зразки WOG (96,8) і Parallel – (96,7). Також «запас» продемонстрували Chipo (96,6) і KLO (Shebel 95) (96,5). А замикають рейтинг зразки від UPG (95,3) і Marshall (95,4).

Наступним важливим показником став ​​вміст сірки. Висока кількість цієї речовини в паливі призводить до утворення нагару, забрудненню паливних форсунок і швидкого виходу з ладу каталізатора. При згорянні палива з великим вмістом сірки в атмосферу викидається більше шкідливих газів, які ми потім вдихаємо разом з повітрям. За нормами ДСТУ для А-95-Евро5 вміст сірки не повинен перевищувати 10 мг/кг.

Серед досліджених проб бензину анти-рейтинг очолило паливо від Marshall, де практично вдвічі було перевищено норму – 19,5 мг/кг. Ще одна проба виявилася «на грані вильоту» з нормативів – 10 мг / кг сірки виявлено в паливі від Avantage. Для порівняння, у лідерів кількість сірки було мінімальним – WOG (3 мг / кг) і KLO (Shebel 95) (4 мг / кг). Важливо відзначити, що в порівнянні з минулими дослідженнями показники у палива від Chipo і Parallel (5 мг / кг) покращилися. Результат мережі KLO особливо приємний, оскільки паливо Shebel 95 проводиться на вітчизняному Шебелинському НПЗ.

Далі паливо оцінювали на вміст бензолу. Ця речовина здатна змивати масляну плівку, що призводить до підвищеного зносу циліндрів двигуна. За ДСТУ об’ємна частина вмісту бензолу не повинна перевищувати 1%. За цим показником порушником виявилося паливо від Marshall, яке перевищила норму в 3,4 рази! Найменше сірки виявилося в пробах, відібраних на АЗС Parallel (0,38%) і WOG (0,39%).

При перевірці об’ємної частини ароматичних вуглеводнів перевищень виявлено не було. Для довідки – при збільшенні змісту «ароматики» зростає токсичність вихлопу, а в камері згоряння утворюється більше нагару. У всіх учасників цей показник в межах допуску, причому з хорошим запасом. Мінімальні значення у KLO (Shebel 95) і Parallel. Аномально низьким в цій категорії стало паливо від Marshall (15%), а в кінці списку опинилися UPG (28,8%) і ANP (29,3%).

Ну і останнім випробуванням стало виявлення в складі бензину кисневмісних сполук – етанолу і метанолу. На жаль, не всі зразки проб змогли пройти цей тест. За нормами ДСТУ об’ємний вміст етилового і метилового спирту не повинно перевищувати 3% для метанолу і від 5 до 10% – для біоетанолу. 11 з 12-ти проб палива склали іспит, а ось зразок А-95 від АЗС Marshall продемонстрував високий вміст спиртів, значно перевищивши допустимі норми.

Підводячи підсумки досліджень, варто відзначити, що більшість українських мережевих АЗС не тільки пропонують паливо, що відповідає європейським нормам, а й з часом покращують його якість. Але, на жаль, ризик заправитися паливом з великою кількістю сірки і спирту все ще зберігається.

По матеріалах expertise.in.ua

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Exit mobile version