До 2023 року середньоринкові ціни на літій-іонні акумулятори для електромобілів опустяться нижче 100 доларів за 1 кВт·год.
Дослідницька компанія BloombergNEF (BNEF) опублікувала щорічний огляд цін на акумуляторні батареї для електромобілів. За даними аналітиків BNEF, в 2020 році ціни на літій-іонні акумуляторні батареї в порівнянні з 2019 роком впали на 13%.
Таким чином, середньозважена вартість зберігання 1 кВт·год електроенергії в тягових акумуляторах склала $137, хоча на ринку є транспортні засоби, в яких цей показник нижче $100. Це електробуси для китайського ринку, які використовують літій-залізо-фосфатній тягові батареї (LFP).
Як повідомляється, в цілому за десять років (з 2010 по 2020 рік) ціни на літій-іонні акумуляторні батареї впали на 89%, з більш ніж $1100 за 1 кВт·год до $137. За прогнозом BNEF, складеним на підставі даних про пасажирські та комерційні електромобілі, електроавтобуси та стаціонарні сховища, до 2023 року вартість зберігання 1 кВт·год опуститься нижче $100, а середня ринкова ціна складе $101. Це дозволить автовиробникам на окремих ринках продавати електромобілі за ціною аналогічних моделей з двигунами внутрішнього згоряння.
Зниження цін у 2020 році аналітики пов’язують зі збільшенням випуску, зростанням продажів та впровадженням нових дизайнів, а подальше падіння – з використанням нових катодних хімічних речовин та зниженням виробничих витрат.
У BNEF вважають, що до 2030 року вартість зберігання 1 кВт·год може скласти $58, але тільки за умови переходу на твердотільні батареї. За розрахунками, при масовому виробництві їх собівартість буде на 60% нижчою за існуючі літій-іонних батареї. Але для цього необхідно налагодити ланцюжок поставок ключових матеріалів, таких як тверді електроліти, які сьогодні не використовуються в літій-іонних батареях.
Як раніше повідомляв Autogeek, китайці відвойовують ринок батарей для електромобілів.