При використанні автоматизованих систем допомоги водії у 12 разів частіше прибирають руки з керма.
Американський Страховий інститут дорожньої безпеки (IIHS) опублікував результати дослідження, метою якого було визначення ступеню впливу систем напівавтономного водіння на поведінку водіїв.
Учасників розділили на дві групи по десять чоловік. Одна група водіїв управляла автомобілями Range Rover Evoque, оснащеним адаптивним круїз-контролем. Друга – Volvo S90 з адаптивним круїз-контролем та системою Pilot Assist з функцією центрування смуги руху.
Спочатку поведінка учасників обох груп практично не відрізнялася. Вони рідко прибирали руки з рульового колеса та майже не відводили погляд від дороги, незалежно від того активовані електронні асистенти чи ні. Та всього через місяць вони «значно частіше втрачали фокус або прибирали руки з керма», довіряючи управління асистентам.
Як показало дослідження, ступінь відволікання від дороги безпосередньо залежить про рівня автоматизації. «Вплив системи Volvo Level 2 був більш значним, ніж вплив тільки ACC (адаптивного круїз-контролю)», йдеться у висновку інституту.
За словами наукового співробітника IIHS Яна Рейгана, учасники експерименту, які керували Volvo, у 12 разів частіше відпускали кермо під час роботи електронних асистентів, покладаючись на функцію центрування смуги руху».
Такаж тенденція спостерігалась і у водіїв Evoque. При активації адаптивного круїз-контролю вони частіше відволікалися на мобільні телефони, роблячи це все частіше й частіше по мірі «знайомства з ACC».
У IIHS вважають, що виробники повинні забезпечити більш суворий контроль за зосередженістю водіїв на водінні, а «не заколисувати їх помилковим відчуттям безпеки».
Як раніше повідомляв Autogeek, діти все частіше вмовляють батьків купувати електромобілі замість паливних авто.