Водородомобілі японської марки виявилися не такими «зеленими», як обіцялося.
Літні Олімпійські ігри 2020 у Токіо повинні були стати місцем дебюту водневих автомобілів Toyota з твердотільними акумуляторами. У березні 2020 року прем’єр-міністр Японії Сіндзо Абе обіцяв, що під час Олімпійських та Паралімпійських ігор вулицями курсуватимуть водневі автомобілі і автобуси, а олімпійське селище використовуватиме електроенергію, вироблену з водню.
Але як пише американський веб-сайт CleanTechnica, тоді, як і зараз, нібито «чистий» водень, видобувався в основному з природного газу на японських хімічних заводах за технологією, яка супроводжується великими викидами вуглекислого газу і найближчим часом ситуація з його виробництвом не зміниться.
В подальшому водень імпортуватимуть з Австралії, де його планують отримувати з вугілля з використанням поки ще неіснуючої технології уловлювання вуглецю. Але навіть в цьому випадку водневі автобуси, які Toyota випускає з 2018 року, залишаться занадто дорогими. Шість років оренди такого автобуса обходяться у $900 000, тоді як дизельного аналога зі сроком служби 15 років – $200 000.
Щоб ввести в експлуатацію перші 100 автобусів, місцевій та анціональній владі Японії довелося виділити субсидії для покриття 80% вартості оренди, але навіть це не зробило їх конкурентними. Причина – паливо для водневого транспорту в 2,6 рази дорожче за «дизель». Крім того, більшість автовокзалів Японії не мають обладнання для заправки воднем, а транспортування автобусів на спеціальні станції – це додатковий час та гроші.
Таким чином, напрошується висновок, що навіть незважаючи на значну підтримку з боку японського уряду, твердотільні акумулятори від Toyota з’являться ще нескоро. Сам же водень як паливо для автомобілів просто не може конкурувати з акумуляторними електромобілями. Для переходу до водневого суспільства потрібні роки зусиль та пошуків способів зниження вартості.
Як раніше повідомляв Autogeek, мініатюрна Toyota Yaris отримала в Європі вантажну версію з гібридною силовою установкою.