Електромобілі увірвалися в наше життя досить раптово і дуже швидко почали з’являтися у багатьох сферах нашого повсякденного життя. Окрім приватного користування, на дорогах України вже вільно можна зустріти такі автомобілі у сферах обслуговування та бізнесу.
Але не зважаючи на те, що ринок електромобілів активно розвивається, багато водіїв і зараз не поспішають пересідати з дизельних, бензинових авто, і все це виключно через брак інформації. Спробуймо розібратися, чи вигідна робота для водіїв у Львові на власному електромобілі.
Розвінчуємо міфи: переваги електрокарів для таксі
Деякі водії все ще вважають, що запас ходу електромобілів не дотягує і до кількох сотень кілометрів, а за певного стилю водіння на ньому і сотні не проїдеш. Але реальність така:
- у сучасного «зеленого» транспорту запас ходу від 300 до 600 км і більше, залежно від моделі;
- у більшості електрокарів передбачена можливість швидкої зарядки — це означає, що всього 5-10 хвилин підключення до станції вистачить на 50 км шляху. Для повноцінної зарядки можна використовувати нічний час, якщо вдень немає такої можливості;
- повністю зарядженої машини цілком вистачає на робочий день середньої активності, попри сумніви таксистів. До того ж сучасні авто оснащуються навігаційним обладнанням для оперативного пошуку найближчих станцій;
- використання інноваційних зарядних станцій повертає машину до життя в сім разів швидше, ніж при виборі стандартної підзарядки.
Економія як факт для водія таксі
При довгостроковій експлуатації електрокари набагато дешевші за своїх «побратимів». Наприклад, для заправки автомобіля бензином на 1000 км пробігу доведеться витратити близько 1500 грн. без урахування постійної інфляції та зростання цін на пальне. На зарядку електрокара піде близько 500 грн, якщо враховувати витрати енергії 15-20 кВт енергії на 100 км. Економія втричі — добрий аргумент на користь електромобілів.
Деякі водії можуть посперечатися з перевагами екотранспорту і висунути «залізний» аргумент про те, що машини з АКБ коштують у кілька разів дорожче за класичні авто з ДВС. Але витрати на покупку електрокара окупляться приблизно через рік активної роботи на таксі. А витрати на бензин зростатимуть постійно. При використанні електромобіля для таксі вам не знадобиться багато витратних матеріалів та робочих рідин, так що витрати зведуть до мінімуму. Одноразового вкладення достатньо, щоб оцінити всі плюси зеленого, екологічно безпечного транспорту.
Який електрокар вибрати?
Для перевезень економ або середнього класу підійдуть бюджетні моделі Nissan Leaf. Вони вміщують до чотирьох пасажирів, оснащуються зручними багажними відсіками для зберігання речей, складування пакетів та сумок. Візуально такі авто виглядають компактними, не вимагають віртуозного паркування. Зараз Nissan Leaf – один із головних претендентів на придбання для пасажирських перевезень. Але для роботи в таксі на електромобілі можна вибрати його аналог — південнокорейську модель Kia Soul. Без дозаряджання можна розраховувати на 170 км пробігу. Потім вам потрібно до дев’яти годин, щоб повністю відновити запас ходу.
Тож можемо зробити висновок, що купувати електрокар для роботи в таксі вигідно і, ймовірно, з часом більшість авто в таксі будуть електрокарами.