Menu
in ,

Бочка з лопатями замість пропелера: в Австрії збудували незвичайний літаючий автомобіль (фото)

Австрійська стартап-компанія Cyclo Tech презентувала літаючий автомобіль CruiseUp, в якому замість традиційних гвинтів із кількома лопатями використовуються спеціально розроблені ротори – CycloRotor.

Зовні вони виглядають як бочки без дна, навішані на вісь, як звичайні автомобільні колеса. Стінки бочки складаються з декількох лопатей, що регулюються по кутку атаки. Як стверджується, це дозволяє миттєво змінювати величини та напрямки тяги в межах 360 градусів.

Управління кутом атаки лопастей здійснюється центральною маточиною, яка працює як гребний пласт у гелікоптері. Зміщуючись з осі, маточина змінює кут всіх лопатей таким чином, що тяга залишається постійною, а стабілізація літального апарату не вимагає миттєво величезного крутного моменту. Це дозволяє CruiseUp спрямовувати тягу у будь-якому напрямку, не нахиляючи пропелери чи корпус. Для гальмування достатньо спрямувати тягу вперед, не змінюючи тангажу та не ширяючи в повітрі. CruiseUp може літати вперед, назад, вгору та вниз, не створюючи незручностей для пасажирів.

Крім того, для обертання бочок зовсім не обов’язково використовувати електродвигуни. Їх цілком можна замінити ДВЗ, що, на думку розробників, дозволить створити літак із значно більшим запасом ходу.

На випадок виходу роторів з ладу, окрім шести CycloRotor, аеромобіль оснащений вбудованою резервною системою. Що під цим мається на увазі, не уточнюється.

Працюючи на електриці, CruiseUp може пролітати до 100 км на одній зарядці зі швидкістю 150 км/год. У компанії вважають, що цього більш ніж достатньо для поїздок у межах більшості великих міст.

Побачити eVTOL (електричний літальний апарат з вертикальним зльотом і посадкою) у небі у якості повітряних таксі та шатлів Cyclo Tech розраховує вже найближчими роками. У категорію особистих транспортних засобів вони можуть потрапити у 2030 роках.

Як раніше повідомляв Autogeek, в Сінгапурі запустять електричне літаюче таксі.

За матеріалами: Carscoops

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Exit mobile version