Оформлення «євробляхи» коштуватиме близько однієї тисячі євро.
На офіційному сайті Верховної Ради України опублікували законопроєкти №4643-д від 25.01.2021 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо справляння податків і зборів, інших обов’язкових платежів, об’єктом оподаткування якими є транспортні засоби» та №4644-д від 25.01.2021 «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо тимчасового спрощення митного оформлення транспортних засобів, ввезених на митну територію України».
Законопроєкти передбачають єдиний підхід до розмитнення автомобілів, ввезених на територію України до 31 грудня 2020 року з порушеннями митних правил. Згідно запропонованих норм, митне оформлення таких автомобілів буде проводитись без врахування вартості автомобіля та сплати ввізного мита, а базою оподаткування ПДВ стане виключно акцизний податок.
Сума акцизного податку має визначатися платником податку за ставкою, яка залежить від віку транспортного засобу, об’єму двигуна та типу палива. Діятиме нова норма на протязі 180 днів з дня набрання чинності. За підрахунками ініціаторів законопроєктів, у разі прийняття цих норм оформлення буде коштувати близько однієї тисячі євро.
Сума акцизного податку визначатиметься за формулою:
Ставка = Ставка базова + Vе + Fе,
де Ставка базова — ставка податку в євро за 1 штуку транспортного засобу, що визначається виходячи з кількості років, що минула з року виготовлення транспортного засобу, до року визначення ставки податку та становить:
- 0 евро — якщо кількість років, що минула з року виготовлення транспортного засобу становить 0-9 років;
- 25 евро — 10 років;
- 50 евро — 11 років;
- 75 евро — 12 років;
- 100 евро — 13 років;
- 125 евро — 14 років;
- 150 евро — 15 та більше років.
Vе – ставка податку в євро за 1 одиницю транспортного засобу, що визначається множенням об’єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння відповідного транспортного засобу в см³ на коефіцієнт, який становить:
- 0,25 євро за 1 см³ об’єму циліндрів двигуна — для транспортного засобу з об’єм двигуна внутрішнього згоряння до 2000 см³ (включно);
- 0,2 євро за 1 см³ об’єму циліндрів двигуна — для транспортного засобу з об’єм двигуна внутрішнього згоряння від 2001 см³ до 3000 см³ (включно);
- 0,25 євро за 1 см³ об’єму циліндрів двигуна — для транспортного засобу з об’єм двигуна внутрішнього згоряння від 3001 см³ до 4000 см³ (включно);
- 0,35 євро за 1 см³ об’єму циліндрів двигуна — для транспортного засобу з об’єм двигуна внутрішнього згоряння від 4001 см³ до 5000 см³ (включно);
- 0,5 євро за 1 см³ об’єму циліндрів двигуна — для транспортного засобу з об’єм двигуна внутрішнього згоряння понад 5000 см³.
Fе – ставка податку в євро за 1 штуку транспортного засобу, що становить:
- 0,0 євро — для транспортних засобів, оснащених двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом;
- 100,0 євро — для транспортних засобів, оснащених двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем);
- 0,0 євро — для транспортних засобів, оснащених двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом або двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем) та електричним двигуном (одним чи кількома).
Під дію законопроєктів не попадають транспортні засоби, якщо вони не відповідають екологічним нормам «ЄВРО-2» і вище та/або мають походження з країни, визнаної державою-окупантом згідно із законом України та/або визнаної державою-агресором по відношенню до України згідно із законодавством, або ввозяться з території такої держави-окупанта (агресора) та/або з окупованої території України, визначеної такою згідно із законом України.
Також запропоновані зміни зобов’язують Кабінет Міністрів України ініціювати на міжнародному рівні врегулювання питання дистанційного зняття з обліку (реєстрації) транспортних засобів у відповідних реєстраційних органах іноземних держав.
Як раніше повідомляв Autogeek, експерти визначили найпопулярніші автомобілі за кольором в Україні.