Menu
in ,

85-річний астронавт вперше сів за кермо електромобіля Porsche Taycan і поділився враженнями

Першим електромобілем астронавта став Porsche Taycan.

Американський астронавт Чарльз Мосс «Чарлі» Дьюк-молодший, який став десятою людиною, що ступила на Місяць та одним з шести, кому довелося випробувати місяцехід (LRV) на її поверхні, вперше сів за кермо електромобіля. Першу у своєму житті земну поїздку на електрокарі 85-річний астронавт здійснив за кермом Porsche Taycan.

Електромобіль йому надала компанія Porsche. Поїздка відбулася у невеликому аеропорту недалеко від Остіна, штат Техас. Для Porsche було честю почути перші враження про свій електромобілі від людини, якій довелося працювати на межі можливого.

«Я, звичайно, водив візок для гольфу, але тут, на Землі, я ніколи не водив машину, яка була повністю електричною. Але я думаю, що у мене таке ж світосприйняття до нової машини, як і до літака. Спочатку я повинен сісти і озирнутися. Огляд і розташування кабіни, дросельної заслінки і органів управління. Це приголомшливий автомобіль, а технології в Taycan на порядок перевершують наш всюдихід», – сказав Дьюк.

Генерал Чарлі Дьюк, колишній астронавт і офіцер ВПС, був ключовою фігурою в програмі NASA «Аполлон». Разом зі своїм колегою Джеймсом Янгом він висадився з місячного модуля Оріона на рівнинах Келі. Перебуваючи на поверхні Місяця більше 70 годин, вони провели численні досліди.

«На мій погляд, марсохід був першим по-справжньому надійним і міцним електромобілем. У нього було дві батареї потужністю близько 100 ампер-годин. У кожного колеса була своя незалежна підвіска, а шини були зроблені з дроту, що спочатку здалося мені божевіллям. Але комусь прийшла в голову геніальна ідея, тому що дротові шини копошилися в пилу, що давало дійсно хороше зчеплення з дорогою», – розповів астронавт.

У липні 2021 року минає 50 років з тих пір, як перший LRV проїхав по Місяцю. Місяцехід, розроблений на початку 1970-х років всього за 17 місяців, важив 210 кг, але на Місяці його вага становила всього 36 кг. Відстань, яку міг долати місяцехід, становила шість-сім кілометрів.

Три метри у довжину та майже стільки ж у ширину, LRV використовував трубчасте алюмінієве шасі, до якого була прикріплена підвіска на подвійних поперечних важелях. При повному навантаженні дорожній просвіт становив 360 мм. Дротові колеса місяцеходу приводилися в рух чотирма електродвигунами потужністю 0.25 к.с. і управлялися джойстиком, а не звичайним рульовим колесом. Він піднімався по схилах з кутом 25 градусів і «стрибав як божевільний». В цілому Дьюк та Янг подолали на своєму LRV більше 26 км. При цьому, за словами астронавта, за три дні вони не витратили майже половину заряду батареї.

Повертаючись на Землю, вони залишили місяцехід з включеною камерою, щоб записати зліт. Через кілька днів батарея розрядилася. Дьюк впевнений, що якщо зараз повернутися на Місяць з двома батареями і встановити їх, то можна продовжити поїздки на LRV.

«Я завжди говорив: якщо вам потрібен автомобіль за 8 мільйонів доларів з розрядженою батареєю, я можу сказати вам, де її взяти», – сказав генерал.

Як раніше повідомляв Autogeek, Porsche випустили крутезне «гоночне» дитяче автокрісло нового покоління.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Exit mobile version