Кросовер DS 7 Crossback – новий гравець у світі автомобілів класу «преміум», але вже встиг зарекомендувати себе як “Президентський автомобіль” завдяки президенту Франції. Саме такий кросовер тримає у себе тест-парку Еммануель Макрон, щоб велично пересуватись між дипломатичними зустрічами. Він може запропонувати безліч особливостей, що вразять навіть найбільш вибагливих автомобілістів: оригінальний дизайн, високоякісне оздоблення салону, максимальна комплектація. Цікавий екземпляр, еге ж?
Але ще більш цікавий варіант – це DS 7 Crossback E-Tense: плагін-гібрид з можливістю підзарядки та руху виключно на електроприводі. AUTOGEEK перевірив, на що здатна ця інноваційна техніка у реальному житті.
58 кілометрів тиші
І для нашого експерименту як раз випала нагода: хоч і не дипломатична, як у президентів, але дуже приємна зустріч з друзями у заміському комплексі Selfish Club, маршрут до якого від центру Києва як раз налічує ці самі заповітні 58 кілометрів. Як раз стільки, скільки автономного електричного руху обіцяє гібрид DS 7 Crossback E-Tense.
Все завдяки акумулятору місткістю 13,2 кВт*год, що встановлено у нижній частині кузова. Він живить електродвигуни, ці електродвигуни обертають колеса – рух, ніби на електромобілі!
Проте, щоб використовувати електротягу гібридного DS 7 Crossback E-Tense, його потрібно відповідним чином заряджати. Це не проблема – в Unit.City є електромобільний хаб, де встановлено декілька зарядних станцій від провідних енерго-операторів України. Гібрид до цього готовий – якщо раніше зазвичай в схожих автомобілях використовувався AC/DC-інвертор потужністю 3,3-3,6 кВт, що вимагало 3-4 години для повного заряджання акумулятора, то у випадку моделі DS 7 Crossback E-Tense вже встановлено зарядний блок потужністю 7,4 кВт, що вимагає лише 1,5-2 години зарядки “до повного”. Як раз час, необхідний для чергової зустрічі.
Що ж, експеримент так експеримент! Ніщо не зупинить ідею релаксу з друзями, час якого настав! До речі, релакс почався ще в дорозі. Адже кроссовер DS 7 Crossback E-Tense має таку м’яку підвіску та зручні сидіння… А ще він пропонує тишу під час руху: недарма вище була згадка про електромобіль.
Сама конструкція цього гібриду передбачає поєднання двох автомобільних світів – електричного та традиційного ДВЗ. За електричну частину відповідає акумулятор, зарядний пристрій, та електромотори. Так-так, саме «електромотори»: тут їх встановлено два – основний позаду та додатковий попереду. А ось за традиційний автомобільний світ відповідає не менш традиційний двигун внутрішнього згоряння: 1,6-літровий 4-циліндровий «турбо»бензиновик потужністю 200 «коней». І працює він у парі з не менш традиційною автоматичною 8-ступеневою коробкою перемикання швидкостей від славнозвісної японської Aisin. До речі, кажуть, ніби то її допрацювали саме під гібрид. Адже коли електромотори та бензиновий двигун працюють разом, то загальна потужність сягає 300 к.с., а максимальний крутний момент у піку дорівнює 520 Нм. Багато і круто!
Проте мені стільки було не потрібно. Я вже відпочивав та насолоджувався комфортом підвіски і тишею в салоні. М-м-м, чудовий релакс-кроссовер, що вміє по-справжньому розслабляти після напруженого та динамічного робочого тижня.
Повний привод 4х4 для подолання будь-яких перешкод
Відверто кажучи, дорогою замріявся: рахував скільки мандаринів за день можна буде продати у Харкові, якщо всі зайняти торгові ятки на всіх ринках міста. Жарт, звичайно! Проте, у кожному жарті…
Замріявся – і пропустив поворот на потрібну дорогу. Навігатор швидко перелаштував маршрут, проте тепер потрібно було їхати не 58 кілометрів, а 70 з гаком. Не проблема! Адже якщо закінчилась би електрика, то гібрид DS 7 Crossback E-Tense автоматично перемикнувся б на бензиновий двигун, що дозволяє продовжувати рух. До речі, це дуже зручно для дальніх подорожей: не потрібно шукати зарядні станції, думати про акумулятор і запас ходу, контролювати швидкість та рухатись повільно для збереження заряду акумулятора – немає проблем та зауважень, що характерні для електромобілів при дальніх подорожах. Водночас – є переваги електромобіля під час руху містом: тиша та комфорт, миттєва реакція електродвигуна, відсутність перемикань та лінійне прискорення.
300 коней під капотом
Ой, знову замріявся. А вже час! Та ще потрібно було трохи додати (звісно, в межах правил), аби встигнути на початок бенкету. Відверто кажучи, гібрид DS 7 Crossback E-Tense йой як може додати. Варто лише обрати «спорт»-режим руху та сміливо натиснути педаль акселератора, і кроссовер DS 7 Crossback E-Tense починає прискорюватись на всі свої 300 «коней»: лише 5,9 секунд до «сотні»! І завдяки міксу бензинового та електродвигунів автомобіль просто жбурляє з місця, наче кулю! Миттєве прискорення! Втискання тіла у сидіння особливо вражає, коли споглядаєш навколо себе розкішний салон, величезні дисплеї, шкіру та алькантару, безліч динаміків преміальної аудіо-системи FOCAL. Як то кажуть пілоти аеро-лайнерів: а тепер з усім цим ми спробуємо злетіти…
Хоча й насправді кроссовер DS 7 Crossback E-Tense злітає: чудове прискорення під не менш чудовий саундтрек двигуна! Однак, відверто кажучи, в таких режимах руху і споживання палива як у того літака: заявлену цифру 1,5 л на 100 км шляху потрібно помножити на мінімум на 5. Що поробиш, за насолоду доведеться сплатити. Проте це й справді насолода: тільки-но кроссовер DS 7 Crossback E-Tense рухався максимально м’яко й тихо, а зараз – по-спортивному «зібрався» і прагне швидкості. Адже у спортивному режимі в нього працюють не тільки двигуни, а ще й підвіска, яка розмінює комфортні коливання на впевненість та «драйвову» жорсткість.
Дозарядка у дорозі
Ох, зараз захейтите в коментарях, так? Мовляв, геть забув про планету та “еко-френдлі” концепцію життя. А якщо я вам скажу, що спортивний режим дозволяє частіше використовувати рекуперацію та збирати енергію до акумулятора, щоб далі знову рухатись на електроприводі? Наприклад, коли ви пізно приїхали до свого котеджного містечка та не бажаєте будити сусідів.
Причому навіть, якщо ви забули вдома зарядити вночі гібрид (напевно цього вечора це буде історія про мене), акумулятор можна заповнити енергією вранці, під час поїздки з заміського будинку до центру міста. Адже кросовер має функцію E-SAVE, що дозволяє підтримувати та підзаряджати акумулятор до бажаного рівня й запасу ходу: 10 км, 20 км, максимальний рівень.
Так, звісно, для цього потрібен працюючий бензиновий двигун, який виконує подвійну роботу – і машину тягне, і акумулятор заряджає. Так, це впливає на споживання пального. Але ж уявіть собі, які можливості дає гібридна силова установка DS 7 Crossback E-Tense: чистий електропривод для міста, дальні подорожі завдяки бензиновому двигуну, динамічний драйв на усіх моторах, можливість заряджання від мережі або під час руху від ДВЗ та генератора…
Поки розповідав – вже майже доїхав, залишилося проїхати останній кілометр понад лісом. Пам’ятаю, як такий «кілометр понад лісом» колись зупинив нас з друзями, коли їхали рибалити. Все чудово, гарна компанія, потужний дизельний автомобіль, човен на причепі. Не врахували лише рясні осінні дощі та ось такий «останній кілометр», що проходив лісовою дорогою. А потім виявилось, що потужний дизельний автомобіль лише на моно-приводі: по багнюці себе протягне, а ось причіп з човном – вже ні. Проте з нашим DS 7 Crossback E-Tense таких проблем не повинно бути: тут повний привод, що реалізований завдяки окремому електродвигуну на задніх колесах, а в налаштуваннях режимів руху можна знайти позицію 4WD.
Якщо хочете спробувати DS 7 Crossback E-Tense, можна легко записатись тест-драйв або отримати консультацію менеджера (як це зробити – за лінком). Або ж обрати ту, яка сподобалась, із онлайн-складу автомобілів у наявності. Це безкоштовно!)